וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בת 18 מאושפזת במצב קשה בשל אי החלפת טמפון

קובי מנדל

10.9.2012 / 19:33

בבית החולים בנהריה מאושפזת מאז יום חמישי צעירה הלוקה בתסמונת ההלם הרעלי, המלווה בקריסת מערכות גופה. מדובר במקרה השני מסוגו בחודשים האחרונים בבית החולים

צעירה בת 18 מאזור הצפון התאשפזה ביום חמישי האחרון בבית החולים בנהריה במצב קשה, בשל שימוש לקוי בטמפון. מדובר במקרה שני בחודשים האחרונים בו מטפלים רופאי בית החולים לגליל המערבי בצעירה שלוקה בתסמונת ההלם הרעלי, המלווה בקריסת מערכות גוף, בשל זיהום שנוצר מאי החלפת אמצעי ההיגיינה הנשי.

אילוסטרציה. ShutterStock
תסמונת ההלם הרעלי כתוצאה מאי החלפת טמפון/ShutterStock

הצעירה אושפזה בשבוע שעבר במחלקה לטיפול נמרץ בבית החולים, לאחר שלקתה בקריסת מערכות. במהלך הטיפול התברר כי מצבה התדרדר בשל הזיהום האמור. מנהל המחלקה לטיפול נמרץ כללי בבית החולים, ד"ר ניקולא מחול, אמר כי "הצעירה הגיעה עם חום גבוה, שלשולים, חולשה ומדדים חיוניים לא יציבים".

"להימנע משימוש בטמפון שלא במחזור"

הרופאים החלו בטיפול אנטיביוטי מוגבר ומתן נוזלים שנועד לשקם את הפגיעות הפנימיות. זיהום משימוש לא נכון בטמפון אינו שכיח, אך בבית החולים בנהריה מציינים כי מדובר במקרה שני בחודשים האחרונים. המקרה הקודם היה של צעירה בת 28 תושבת האזור שהובהלה במצב קשה מאוד וטופלה במשך מספר שבועות וכעת היא נמצאת בשלבי שיקום ארוך.

מנהלת היחידה להיריון בסיכון גבוה וסגנית מנהל האגף לבריאות האישה בבית החולים, ד"ר אלה אופיר, מסרה שיש צורך לנקוט באמצעי זהירות שונים: "ראשית חשוב להימנע משימוש בטמפון בעת שהאישה לא נמצאת במחזור וכן בתקופה שבין מחזור אחד לאחר. יש חשיבות להשתמש בטמפון עם כושר ספיגה הנמוך ביותר ולהקפיד להחליפו מדי ארבע עד שש שעות. אנחנו ממליצים לא לישון עם טמפון בלילה ולהיות ערים לשינוי במצב הגופני. בכל מקרה של פריחה, אדמימות, חולשה או חום גבוה, יש להוציא מיד את הטמפון ולפנות לטיפול רפואי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully