וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שימו לב: שוטרי תנועה מחלקים דו"חות שהודפסו מראש

10.9.2012 / 18:56

אגף התנועה הפיץ מזכר לפיו במקרים מסוימים הדפיסו שוטרים מדבקה שמפרטת העבירה, ולא כתבו האישום בעצמם. בחלק מהמקרים נפלו טעויות ניסוח, ואזרחים עירניים זכו לביטול הדו"ח

קיבלתם דו"ח תנועה עם מדבקה או חותמת המתארת עבירה שלכאורה ביצעתם? ייתכן שתצאו זכאים. שוטרי תנועה, ביוזמתם הפרטית, מכינים מבעוד מועד מדבקות או חותמות עם נוסחי אישום, במקום לכתוב את הדו"ח בעצמם. באגף התנועה מדגישים כי אין בשיטה הזאת כדי לבטל את הדו"ח, אך במזכר פנימי שהופץ לשוטרים באפריל 2011 מצוין כי חל איסור מוחלט להשתמש במדבקות ובחותמות, וכי "בחלק מנוסחי האישום נפלו טעויות סיווג וניסוח", מה שמוביל לביטול הדו"ח.

דוח חנייה. שוקה כהן
חל איסור מוחלט להשתמש במדבקות ובחותמות/שוקה כהן

על אף שהמזכר הופץ כבר בחודש אפריל, לידי וואלה! חדשות הגיע דו"ח מהסוג הזה שהונפק בחודש מאי. במזכר המשטרתי נכתב: "נמצא כי לאחרונה ישנה תופעה ששוטרים ומתנדבים חותמים באמצעות חותמות מוכנות או מדביקים על גבי דו"חות תעבורה מדבקות נוסחי אישום, שיצרו ביוזמה פרטית והם אינם ממקורות המשטרה. במספר מקרים נמצאו כשלים, מאחר שבחלק מנוסחי האישום נפלו טעויות סיווג וניסוח. כתוצאה מכך נמצאו נתונים שגויים בכתבי האישום". עוד נכתב כי "בשל כך אנו נאלצים לבטל את הדו"חות הפגומים".

במזכר אמנם מובהר כי "אין בהנחיה זו כשלעצמה, כדי לשלול את תוקפם של הדו"חות", אולם לדברי עורך הדין דוד דויטש, המתמחה בדיני תעבורה, השיטה המדוברת משחקת לטובתו בבואו להגן על לקוחותיו. "כעורך דין, אני משתמש בליקויים הללו לטובת הלקוח שלי. אם ליקוי כזה או אחר בחותמת, במדבקה או בכל צורה אחרת פועל לטובת הלקוח שלי – אשתמש בזה בכל דרך אפשרית כדי לזכות את הלקוח שלי".

"נבדוק לגופו של עניין דו"חות המנוגדים להנחיה"

במזכר נכתב כי "החל מקבלת הנחייה זאת חל איסור מוחלט להשתמש בחותמות ובמדבקות נוסחי אישום לדו"חות תעבורה, שהוכנו ביוזמה פרטית ואינן שייכות למשטרת ישראל". אך למרות זאת, בדו"ח שניתן לתושב חולון על ידי שוטר אגף התנועה כחודש לאחר צאת המזכר, מופיעה מדבקה המפרטת נהיגה מעל המהירות המותרת, ואף חותמת המצביעה על נהיגה בשכרות.

מאגף התנועה נמסר בתגובה: "על מנת למנוע חוסר אחידות במתן דו"חות לאזרח, אגף התנועה הוציא הנחיה פנימית שלא ליזום באופן מקומי הדפסת סעיפי אישום על גבי הדו"חות. אם יתגלו דו"חות עם סעיפי אישום מודפסים בניגוד להנחיה, המדובר במקרים חריגים וספורים, שייבדקו לגופו של עניין".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully