וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע הזעם על סין: אזרחי הונג קונג הלכו לקלפיות

9.9.2012 / 17:17

התערבותו הגוברת של הממשל בבייג'ינג במדיניותו של האזור האוטונומי, שהתבטאה באחרונה בניסיון להשפיע על תכנית הלימודים, הביאה לכעס ציבורי שעשוי להכריע את הבחירות

תושבי הונג קונג הצביעו היום (ראשון) לבחירת אסיפת נבחרים חדשה, יממה לאחר שמנהיג האזור המנהלי של הונג קונג, ליונג צ'ון-יינג, נסוג מכוונתו להציג תכנית לימודים חדשה לבתי הספר, בעלת מאפיינים לאומיים, בשל זעם ציבורי שהופנה כלפי התכנית.

ההפגנות בהן השתתפו רבבות אזרחים בהונג קונג הביאו לנסיגתו צ'ון-יינג - שמגובה בידי הממשל בבייג'ינג - מהאינדוקטרינציה המתוכננת בתכנית הלימודים, והוא יכול רק לקוות שהדבר לא יעלה לו בקולות הבוחרים.

כ-3.4 מיליון בעלי זכות בחירה בהונג קונג בחרו היום כמחצית המושבים באסיפת הנבחרים, וזאת על רקע הזעם בקרב תושבי הונג קונג על התערבותה ההולכת וגוברת של סין בענייניה של המושבה הבריטית לשעבר.

"בעבר לא היה חשוב כל כך מי נבחר ומי לא, אבל הפעם חשבתי שחשוב להצביע כדי למנוע מאנשים ומפלגות שאיני חפץ בהם להיכנס לאסיפה", אמר אחד הבוחרים ששם משפחתו צ'אן. הונג קונג מוגדרת כאזור מנהלי נפרד, הנהנה מאוטונומיה מסוימת; ואולם השפעתו של הממשל בבייג'ינג על הפוליטיקה המקומית ובזירה התקשורתית והאקדמית ניכרת מאוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully