וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במשרד הביטחון גאים: "נעם הפך המגבלות ליתרון"

9.9.2012 / 17:30

איתן גיבורי, העובד הסוציאלי שהצמיד משרד הביטחון לאלוף האולימפי נועם גרשוני לאחר פציעתו במלחמת לבנון השנייה, משחזר את הקשיים בדרך לתהילה: "ראיתי את הנחישות בעיניו"

צילום: גדעון צנטנר, ערוץ 1, עריכה: יותם בן דוד

במהלך מלחמת לבנון השנייה, המתינו נועם גרשוני ורב-סרן רן כוכבא המנוח מטייסת "מגע הקסם", רגע לפני שהם נכנסים לסייע לכוחות היבשה שנלחמו מול חיזבאללה בדרום לבנון. ביולי 2006, בשעת לילה מאוחרת, כשהם חגים מעל אזור קריית שמונה, התנגש המסוק שלהם במסוק נוסף. כתוצאה מההתרסקות, נהרג רב-סרן רן כוכבא. שלושת אנשי צוות האוויר האחרים נפצעו באורח קשה.

"הכרתי את נועם גרשוני ב-2007", נזכר היום (ראשון) איתן גיבורי, העובד הסוציאלי של משרד הביטחון שטיפל במסירות בגרשוני לאחר ההתרסקות. "טיפלתי באיש המדהים הזה מהרגע שיצא מבית החולים תל השומר, אחרי שעבר תהליך שיקום משמעותי ביותר. בשיחת ההיכרות איתו הוא תיאר את נסיבות הפציעה. הוא סיפר שהמריא למשימה, ובשלב מסוים הבחין כי הוא קרוב מאוד למסוק אחר, ותוך כדי שהוא מנסה להיחלץ מהמצב, הם התנגשו די קרוב לקרקע. הוא נשאר עם תחושה קשה מאוד שהוא שרד, והטייס השני (רן כוכבא - א.ב) נהרג".

"ראיתי כמה הוא נחוש ותחרותי"

גרשוני איבד את ההכרה והתעורר בבית החולים רמב"ם בחיפה. הרופאים נאבקו על חייו לאחר ששבר את הגפיים העליונות והתחתונות וסבל מפגיעה במערכות הפנימיות שחייבה סדרת ניתוחים. "קיבלתי את נועם וערכתי עמו שיחה מעמיקה כדי לדעת באיזה תהליך שיקום הוא בוחר", מספר גיבורי ומתמלא גאווה בקצין. "נועם ביקש להמשיך בשירות קבע. הוא חזר לטייסת לתפקיד מנהלה. רק אחרי שנה הוא השתחרר מהצבא".

גרשוני הגיע לטייסת בפעם האחרונה, לבוש בסרבל, למטס פרידה מחבריו ומאנשי צוות האוויר. זמן קצר לאחר מכן, נרשם ללימודי פיזיקה ומתמטיקה באוניברסיטת תל אביב, אך לאחר שנה פרש ונרשם לתואר ראשון המיועד לטייסי חיל האוויר באוניברסיטת חיפה.

"בכל פעם שהוא צריך עזרה עם ביורוקרטיה, אני נמצא שם, בשם משרד הביטחון", הוסיף גיבורי ופירט: "משרד הביטחון מסייע בשכר דירה, מימון לימודים ומעקב שוטף. במפגשים נועם הצטייר בעיניי כאדם צנוע, חכם, ישיר וחדור מוטיבציה, אדם שיודע מה הוא רוצה. גם לפני הצבא הוא עסק בספורט, וזה מאוד משך אותו במסגרת השיקום. פגשתי אותו לפני כשנה בבית הלוחם בתל אביב, וראיתי במו עיניי כמה הוא תחרותי וכמה יש לו נחישות בעיניים".

הטניסאי נועם גרשוני זוכה במדליית זהב במהלך המשחקים הפראלימפיים. Dean Mouhtaropoulos, GettyImages
אלוף אולימפי. גרשוני והמדליה, אתמול/GettyImages, Dean Mouhtaropoulos

גיבורי לא מסתיר את השמחה שמילאה אותו ברגע שבו קיבל גרשוני את המדליה. "זה אושר גדול עבורי. התרגשתי כאילו מדובר בבן שלי", הוא אומר. "למען האמת, זו הפעם הראשונה שאני רואה את נועם מתרגש. הוא לקח את המגבלות שלו והפך אותן ליתרון. לא כל הנכים שאני מטפל בהם מצליחים כך. הוא היה נחוש להתקדם, והוא ניצח. אחרים הרימו ידיים אחרי פציעה קלה יותר משלו".

כעת מכינים חבריו של גרשוני מטייסת "מגע הקסם" קבלת פנים חגיגית לרגל הזכייה במדליה.

יו"ר ארגון נכי צה"ל, חיים בר, שהיה מראשי משלחת הספורטאים הנכים לאולימפיאדה סיפר כי נפגש עם גרשוני בתחרות לפני שלוש שנים "וכבר אז הוא אמר לי שהחלום שלו הוא לזכות במדליה". הוא הוסיף כי "אני שמח בשבילו שהוא עמד ביעד והגשים את החלום". לדבריו של בר, מחצית מהמשלחת הישראלית למשחקים הפראלימפיים הם נכי צה"ל. "ברגע שאנחנו מזהים אותם כבעלי יכולות ספורטיביות מעל הממוצע הם זוכים לסיוע בבית הלוחם", הסביר.

חבר הכנסת משה (מוץ) מטלון, נכה צה"ל ויושב ראש ארגון נכי צה"ל לשעבר, אמר לוואלה! חדשות: "אני גאה בנועם גרשוני. הוא הביא כבוד למדינה שלמה. אני מתקשה לשכוח שבשנת 2005 היו גורמים בעלי אינטרסים, שביקשו לסגור את ענף הטניס בבית הלוחם, ואנחנו נאבקנו בכך. המדליה של גרשוני מעידה שלא טעינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully