וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חי בסבבה: סופרת הילדים שסופרת חתולים

א.ב. דן

12.9.2012 / 10:45

והפעם מארח מדור חי בסבבה את תמר גולן, עיתונאית וסופרת שמוציאה בימים אלה ספר המשלב בין אהבתה לחתולים ותרגילי חשבון לילדים

שנת הלימודים נפתחה לפני כשבועיים, ולא בראשון בספטמבר כמקובל, אלא קודם - כדי לאחד את החגים למקשה אחת. לשם כך החליט מדורנו החייתי לחבר בין הטיפול בבעלי חיים עם חווית הלמידה, ולקרוא לשיחה את העיתונאית והסופרת תמר גולן, שחיברה ספר חדש לפעוטות יחד עם יפה גינוסר שמפתחת תוכניות לימוד מתמטיקה. הספר מציע דרך לפיתוח חשיבה מתמטית לגיל הרך. באמצעות עלילה הדנה בהשתובבותם של שלושה חתולים, מציעה תמר גולן דרכים עקיפות לחדד את הראש ואת האופקים, משהו שינסה להבטיח חיים קלים לפעוטות כשיגדלו ויאלצו להתמודד עם שיעורי המתמטיקה. לצד עיסוקה ככותבת לפעוטות, היא גם משדרת ביחד עם פלאטו שרון בקול ישראל 106 FM, יוצרת סרטים דוקומנטריים עם גיל סדן ולפני הכול כמובן, היא מטפלת בשני חתולים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מגישה תוכנית ברדיו לצד פלאטו שרון . תמר גולן/מערכת וואלה!, צילום מסך

רגע לפני שנדבר על הספר, את ופלאטו משדרים על אותו התדר?
"הדינמיקה מדהימה. פלאטו זה הדבר הכי קליל שאני יכולה לדמיין. יש אינטראקציה ורבלית מאוד יפה. הוא יודע הכל. בכל נושא יש לו מה להגיד. הוא אומר את זה בחן, סגנון שאנשים אוהבים להאזין לו. אנשים פשוט אוהבים אותו. ממש אוהבים."

יצא לכם לדבר על בעלי חיים?
"אני מניחה שאם הייתי מדברת אתו על בעלי חיים היה לו מה להגיד אבל זה נושא שמעולם לא הועלה."

"שלושה חתולים, שלושה קטנטנים, שלושתם חתולים בצבעים שונים. אך למרות ההבדל בצבעי פרוותם ללקק חלב אוהבים שלושתם". (מתוך הספר "שלושה חתולים באים בחשבון").

החתול שלך מלקק חלב?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החתול "בוא"/מערכת וואלה!, צילום מסך

"החתול שלי מלקק חלב. יש המון ספרי ילדים, אבל אני ויפה גינוסר לא נתקלנו בספר מתמטי שהוא גם סיפורי וגם מתמטי לילדים. לספר יש ערך מוסף. לא רק סיפור, אלא גם מסר מתמטי. כשהחתולים עושים עיגול אז מי הראשון ומי האחרון? מי הראשון? ההוא שלמטה או ההוא שלמעלה?"

מי?
"שניהם ראשונים. או למשל כשהחתולים במעגל אז מי הראשון ומי האחרון במעגל ? אין ראשון ואין אחרון- זה מעגל. יש שם מושגים של התאמה חד ערכית. כל חתול מתאים עצם אחד ולשלושת החתולים מתאימים שלושה עצמים, או חיתוך ושיתוף – עצם אחד זה החלב, נכון? והחלב הוא משותף לשלושת החתולים."

הטיפ של הסופרת תמר גולן – עכברים? נחשים? קחו חתול!

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עטיפת הספר "שלושה חתולים באים בחשבון"/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אנחנו גרים בדירת קרקע וכל פעם שהילדים היו יוצאים החוצה הייתה מתחילה היסטריה לסגור את הרשתות בגלל מגיפה של עכברים בסביבה. החתול הוא מלכודת לא רעה לעכברים, כל פעם גילינו שהוא אורב בפינה. עומד במין עמדת מגננה ואז פתאום שמענו משהו והוא שינה תנוחה. כשהעכבר יצא והוא פשוט לכד אותו. ואז הבנו שזה פתרון לא רע. ברגע שיש עכברים בסביבה- יש גם נחשים, כמו בשרשרת המזון. מאז החתול, פסקה שרשרת המזון אצלנו בחצר".

הספר "שלושה חתולים באים בחשבון" בהוצאת "דני ספרים", 24 עמודים.
תמר גולן – האתר הרשמי

עוד אנשים שחיים בסבבה:
חי בסבבה: איך להכין לכלב ארטיק שלא ישכח לעולם
חי בסבבה: האמן שהפך לצמחוני בזכות הכלב שלו מונטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully