וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: חיילים אזקו פלסטיני, כיסו עיניו והתעללו בו

יהושע בריינר

6.9.2012 / 18:44

הצעיר הגיש תלונה, לפיה חיילים הכניסו אותו לג'יפ בטענה שהוא מבוקש לחקירה, והיכו אותו במשך שעות. בעקבות המקרה, הוא הועבר לבית החולים לניתוח דחוף. מצ"ח פתחה בחקירה

המשטרה הצבאית פתחה השבוע בחקירת מקרה שבו, על פי החשד, חיילים התעללו בפלסטיני בן 19 באזור חברון. הפלסטיני, תושב הכפר בית אומר שמצפון לחברון, הגיש לפני כחודש תלונה לפיה כמה חיילים טענו כי הוא מבוקש לחקירה, הכניסו אותו לג'יפ, כיסו את עיניו והחלו במסכת התעללות, שכללה מכות באגרופים ובקת של רובה.

הסיפור החמור אירע לכאורה ב-31 ביולי, כאשר כוח של צה"ל שהיה בכניסה לכפר מגוריו עצר את הצעיר, עודיי אבו מארייה, ולאחר שלקחו את תעודת הזהות שלו, הודיעו לו החיילים כי הוא מבוקש לחקירה. אבו מערייה, שהיה מופתע מהעניין, נאזק, עיניו כוסו והוא הוכנס לג'יפ. הצעיר מספר כי בשלב זה אחד החיילים היכה אותו בראשו, ואמר לו "ביי ביי יא שרמוטה". לאחר שנחגר, הוא הוכה בעזרת קת הנשק ובאגרוף במותנו. בהמשך הנסיעה, על פי החשד, המשיכו חיילים בג'יפ להכות את אבו מארייה בבטנו ולסטור לו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נותח במעיו ואושפז לשמונה ימים. אבו מארייה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אחרי עשר דקות, הג'יפ נעצר והובילו אותו לחדר בתוך בסיס צבאי", סיפר אבו מארייה בתלונתו. "בתוך החדר, אחד החיילים דחף אותי לקיר ונפלתי. כמה חיילים שהיו בחדר התחילו להכות אותי בצורה אכזרית. הם בעטו בי, נתנו לי אגרופים והיכו אותי עם הרובים שלהם. ביקשתי שיפסיקו אבל זה לא עזר. לא יכולתי להגן על עצמי כי הידיים שלי היו אזוקות והעיניים מכוסות. הרגשתי חסר אונים. צעקתי לחיילים שאני אתלונן נגדם. בשלב הזה אחד החיילים נתן לי מכה חזקה בבטן. אני לא יודע אם זו הייתה בעיטה או מכה עם הרובה. בקושי נשמתי והתחלתי להשתעל. אז החיילים הפסיקו להכות אותי".

בהמשך עדותו, מספר הפלסטיני כי בשלב הזה חיילים שעברו לידו קיללו אותו, ואחד מהם השליך עליו קליפות של גרעינים. כעבור כמה שעות, כך הוא מספר, הוא נלקח על ידי חיילים בחזרה לג'יפ והורד במקום בו נעצר בכניסה לבית אומר. לאחר שהכיסוי הורד מעיניו, נמסר לו כי הוא משוחרר. למרות הטענה כי נעצר לחקירה, לאורך כל הזמן הזה, לדבריו, הוא כלל לא נחקר.

9,000 שקלים על שמונה ימי אשפוז

לאחר ששוחרר, פונה הפלסטיני על ידי משפחתו אל בית חולים בחברון, כשהוא סובל מכאבי בטן עזים ומהקאות. משם, הוא הופנה לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, שם אובחן כי הוא סובל מנקב במעיים, והוכנס לניתוח דחוף. לאחר שמונה ימי אשפוז שוחרר לביתו, לא לפני שנדרש לשלם 9,000 שקלים עבור האשפוז.

אבו מארייה הגיש תלונה בסיוע ארגון "בצלם", והשבוע התקבלה תגובת המחלקה לעניינים מבצעיים בפרקליטות הצבאית, אשר מסרה כי המקרה הועבר לחקירת מצ"ח. מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "בתאריך ה-4 לספטמבר התקבלה תלונת ארגון בצלם ולמחרת הורתה הפרקליטות הצבאית על פתיחת חקירת מצ"ח לברור הטענות שהועלו בתלונה".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully