וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח: ישראל אינה אוכפת אמנת שוחד בינלאומית

גלעד גרוסמן

6.9.2012 / 5:00

בדו"ח של ארגון שקיפות בינלאומית נקבע כי ישראל היא אחת מ-8 מדינות שאינן אוכפות אמנה לפתוח בחקירות נגד חשודים בשוחד של עובדי מדינה זרים. קנדה ואוסטרליה הגבירו האכיפה

ישראל היא אחת משמונה מדינות החתומות על אמנת ה-OECD למאבק במתן שוחד לעובדי מדינה זרים, שאינן אוכפות כלל את האמנה, אשר אומצה ב-1997 ומחייבת את המדינות החתומות עליה לקבוע שמתן שוחד בחו"ל מהווה עבירה פלילית. כך עולה מהדו"ח של ארגון שקיפות בינלאומית שמתפרסם הבוקר (חמישי).

על פי הדו"ח, בשנת 2011 לא נפתחו בישראל חקירות משטרה ולא הוגשו כתבי אישום נגד אזרחים ישראלים בגין מתן שוחד לנציגי ציבור זרים במסגרת עסקאות בינלאומיות. המצב בישראל דומה לזה שבשבע מדינות נוספות, בהן יוון, אירלנד וניו זילנד.

התעשייה הצבאית - ברשימה השחורה בהודו

עם זאת, הדו"ח מציין את דרישת משרד הביטחון לאמץ תכנית למניעת שוחד בחברות ביטחוניות כתנאי לקבלת אישור לייצוא. מנגד, הדו"ח מציין את כניסת התעשייה הצבאית לרשימה השחורה בהודו בעקבות חשדות בעבר למתן שוחד במסגרת עסקאות מכירת טילים. הדו"ח ממליץ שחברות ישראליות המעורבות בפעילות ייצוא רחבת היקף יידרשו להבטיח אכיפת תכנית למניעת שוחד.

בדו"ח נטען כי בשבע מדינות מתקיימת אכיפה פעילה במאבק בשוחד, ובראשן ארצות הברית וגרמניה. שלוש מדינות הגבירו את האכיפה בנושא - אוסטריה, אוסטרליה וקנדה.

"המסר מהדו"ח ברור וחד - המדינות החזקות מבינות שעליהן להילחם בשוחד בעסקאות בינלאומיות", אומרת גלית שגיא, מנהלת עמותת שקיפות בינלאומית - ישראל. "גם אם האכיפה בישראל מתמהמהת, הרכבת כבר דוהרת במדינות רבות איתן יש לישראל קשרי מסחר. על כל הצדדים להתגייס למאבק בשחיתות, מהלך שיחזק אותנו בזירה המקומית והבינלאומית".

  • עוד באותו נושא:
  • oecd
  • שוחד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully