וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא לאכול בעלי חיים: גארי יורופסקי בישראל

5.9.2012 / 18:00

מיליוני אנשים בכל העולם צפו בהרצאה של האקטיביסט גארי יורופסקי, שעוסקת בטבעונות ובזכויות בעלי חיים. השבוע הוא מגיע לישראל לנסות לשכנע גם אתכם להפסיק לאכול בשר

למעלה מחצי מיליון ישראלים שכבר צפו בהרצאה של גארי יורופסקי באינטרנט, ועוד רבים אחרים יוכלו לראות אותו מרצה בשבוע הקרוב בישראל. "זו הפעם הראשונה שיורופסקי מרצה מחוץ לגבולות ארה"ב", מספרים דניאל ארליך וחובב אמיר, שיחד עם "עמותת תנו לחיות לחיות", "אנונימוס" וארגונים לזכויות בעלי חיים נוספים, הצליחו להביא את המרצה המזוהה ביותר עם מגמת הטבעונות בעולם, לישראל. "אנחנו מנסים כבר כמה חודשים להביא אותו לארץ. זה לא היה פשוט, אבל אחרי שהוא הבין את העוצמה הייחודית של ההרצאה בישראל הוא שינה את דעתו והחליט להגיע", אומר ארליך.

עד גיל 25 גם הוא אכל בשר

גארי יורופסקי (42), הוא אקטיביסט אמריקאי הפועל למען זכויות בעלי החיים בארה"ב ובעולם כולו, על ידי קידום אורח חיים טבעוני. תאמינו או לא, אבל עד גיל 25 גם הוא אכל בשר ולא הצליח להבין את הקשר שבין ההמבורגר על הצלחת שלו לפרה הרועה במרעה. מפגש עם פיל מצולק, קשור בשלשלאות מאחורי הקלעים בקרקס שבו עבד אביו החורג שינה את תפיסת העולם שלו, והוא החליט להקים עמותה המתנגדת לשימוש בבעלי חיים בכל התחומים.

חלק עיקרי מפעילויות העמותה היו הרצאות, אותן העביר מול קהל של סטודנטים ותלמידי תיכון ברחבי ארה"ב. אך זו לא הייתה הפעילות היחידה שלו באותן שנים, ומה שהביא את המרצה הכריזמטי לידיעת הציבור, הייתה פריצה אל חווה באונטריו שבקנדה, ושיחרורם של למעלה מ-1500 חורפנים שגודלו עבור תעשיית הפרוות . יורופסקי נעצר והוכנס לכלא עם שמירה מירבית למשך 77 ימים, וכניסתו אל קנדה נאסרה, אחרי שהוגדר כ"טרוריסט בינלאומי". מאז הוא הספיק להיעצר מספר פעמים על הפרות סדר, בעיקר בעיר הולדתו דטרויט שבמישיגן.

מרצה מעורר מחלוקת

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מרצה כבר עשור ברחבי ארה"ב למען זכויות בעלי החיים. יורופסקי בעבודה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשנת 2002, אחרי שהתפטר מראש הארגון בו עמד, הצטרף יורופסקי אל ארגון PETA הדואג לזכויות בעלי חיים בכל העולם, והחל להעביר הרצאות תחת חסותם. בשנת 2005 הסתיים הרומן בינו ובין הארגון, לטענתו בשל העובדה כי הוא אינו מוכן לקחת כסף עבור הרצאותיו, "אין צורך לשלם על האמת", הוא צוטט בזמנו. האמת של יורופסקי, שמעורבת באקטיביזם עמוק, הובילה לכמה התבטאויות קשות כלפי המין האנושי והיחס שלו לבעלי חיים. "עמוק בפנים אני באמת מקווה שדיכוי, עינויים ורצח יחזרו לכל אדם אדיש שבעתיים", אמר יורופסקי באחד הראיונות שנתן בשנת 2006, והקים לו מתנגדים רבים, גם בקרב ארגוני בעלי החיים שחששו, ובצדק שאמרות אלה ישמשו ככלי ניגוח בידי מתנגדיו.

בעשור האחרון העביר יורופסקי למעלה מ-2500 הרצאות ברחבי ארה"ב, בפני קהל של למעלה מ-60.000 תלמידים במוסדות חינוכיים רבים ונמנע מלחזור על האמרות האלה, ולהשתמש בהרצאות רק ככלי חינוכי. אך הייתה זו דווקא הרצאה שנערכה באוניבסיטת ג'ורג'יה טק בשנת 2010 שהועלתה ליו טיוב, והפכה את יורופסקי לאחד האנשים המזוהים ביותר בעולם עם רווחת בעלי חיים וטבעונות. אלינו היא הגיעה באפריל 2011, לאחר שארליך ואמיר צפו בה, והחליטו לתרגמה ולהעלות אותה לרשת, בתקווה שהאמריקאי הכריזמטי יצליח ליצור שינוי מחשבתי אצל הישראלים.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

"ההרצאה הכי טובה שתשמעו"

אילוסטרציה. ShutterStock
"הטבעונות ובעלי החיים הם נושא שכמעט לא מדברים עליו, ולא בצדק/ShutterStock

"כשנתקלנו בהרצאה, האמנו בה ולא התבדינו. היא הצליחה ליצור שינוי מעורר השתהות", אומר ארליך. "הטבעונות וזכויות בעלי החיים הם נושא שכמעט לא מדברים עליו, ולא בצדק. ופתאום אנחנו רואים שההרצאה כובשת את הלב של הישראלים. יחד עם זאת חשוב לנו לבהיר שההתעסקות צריכה להיות בתוכן של הדברים ולאו דוקא במעביר המסר. זה שנושא הטבעונות מקבל את הבמה שמתאימה לו זה מרגש. יש קהל שבשל לקבל את הדברים האלה, ובסיוע של יורופסקי אנחנו יכולים להגיע לאנשים וזה מדהים".

יורופסקי יתחיל את סדרת ההרצאות שלו ביום חמישי ה-6.9 ויסיים אותן בדיוק שבוע לאחר מכן. ההרצאות בחינם, והן יתקיימו בשפה האנגלית, ללא תרגום סימולטני, ואת חלקן ילווה התזונאי דר' עדיאל תל אורן, שישיב לשאלות הצופים. אם גם אתם רוצים לצפות בהרצאה, הנה לו"ז הביקור של יורופסקי.


עוד משוגעים לדבר:
אבי קוזי: "אני לא לובש אותם ולא אוכל אותם"
בעירום למען החיות: האקסית של קלוני בקמפיין PETA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully