וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרושאור נגד פעילי שמאל: "איפה המשט לסוריה?"

טל שלו

5.9.2012 / 9:30

שגריר ישראל באו"ם תקף במאמר חריף ב"וול סטריט ג'ורנל" את הארגונים הפרו-פלסטיניים, על שבחרו להתנגח בישראל כמטרה נוחה. "אסד אחראי ליותר הרוגים מהצונאמי וה-11 בספטמבר"

שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, קורא לפעילים פרו-פלסטינים לארגן משט מחאה לסוריה, ולמחות על המשך הטבח של משטר אסד; "איפה המשט לסוריה?" היא כותרת מאמר דעה חריף שפרסם (שלישי) פרושאור ב"וול סטריט ג?ורנל", בו הוא מותח ביקורת חריפה על "חבורת הפלוטילה" העומדת בשנים האחרונות מאחורי ניסיונות פרו-פלסטינים לשבור את המצור הימי על רצועת עזה. "צי המשטים, מעבורות, יאכטות, ספינות שיט, קיאקים וקטמראנים שהפליגו לעזה, משתווים לגודלה של האמרדה הספרדית", כותב פרושאור, "יכול אדם לטעון שהסיוע ההומניטרי נדרש במעט יותר דחיפות בסוריה, שם נרצחו על ידי משטר אסד יותר אזרחים מאשר סך ההרוגים הכולל בצונאמי ביפן, בהוריקן קתרינה ובאירועי ה-11 בספטמבר".

במאמר תוקף פרושאור את סדר העדיפויות של "חבורת הפלוטילה", שממקדת את מאמציה במחאה על מדיניותה של ישראל, בעוד משטר אסד טובח באזרחיו. "העימות בסוריה גבה ב-20 החודשים האחרונים מספר קורבנות גבוה פי ארבעה מסך ההרוגים בסכסוך הישראלי-פלסטיני ב-20 השנים האחרונות. תושבי עזה נהנים מיותר סיוע בינלאומי מכל אוכלוסייה על פני כדור הארץ, אך שום סיוע אינו מגיע לשני מיליון העקורים בסוריה", כותב פרושאור, ומדגיש כי פעילי זכויות האדם בינלאומיים "מעדיפים לעבוד סביב השעון ולמחות על ההגנה הלגיטימית של ישראל למול מחבלים שמכוונים על עריה אלפי טילים". בהתייחסו ליוזמה סקנדניבית חדשה שהודיעה על משט מחאה נוסף לכיוון חופי עזה, כתב פרושאור כי "ייתכן שהערפל הנורדי שיבש את בחירת היעד שלהם - המצפן המוסרי של פעילי זכויות האדם כיוון אותם לרצועת עזה, במקום לסוריה".

פעילים האמורים לקחת במשט לעזה. רויטרס
במאמרו תוקף פרושאור פעילי זכויות אדם, על בחירתם בישראל כמטרה נוחה/רויטרס

בהופעותיו בעצרת הכללית ובמועצת הביטחון של האו"ם בחודשים האחרונים, נוהג פרושאור לתקוף בחריפות את אוזלת ידה של הקהילה הבינלאומית בהתייחסה לטבח הנמשך בסוריה, אך מאמרו האחרון מכוון במיוחד לפעילות ארגוני זכויות אדם בינלאומיים, "שחלקים רבים ממנה מזכירים נשף מסכות". ישראל הדמוקרטית, עם תקשורת חופשית וחברה אזרחית פעילה, כותב פרושאור, מהווה כר נוח לפעילי זכויות אדם, לעומת המשטרים המגבילים של המדינות הטוטליטריות המקיפות אותה. "קל הרבה יותר להתייצב למצלמות הטלוויזיה בתל אביב מאשר לקליעים בדמשק", אמר. במאמרו התייחס פרושאור גם לפגישה שקיימו קבוצת פעילים פרו-פלסטינים עם בשאר אסד, ותקף את משלבי הידיים עם רודני המזרח התיכון, כשהוא תוהה: "מה יקרה אם במקום לרקוד טנגו עם דיקטטורים ועריצים, חבורת הפלוטילה תפליג לכיוון בו באמת יש צורך בסיוע דחוף?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully