וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רופא בכיר בפוריה צינתר אחות שתקף ולקתה בלבה

קובי דוד

4.9.2012 / 18:19

בעקבות עימות עם מנהל מחלקה בבית החולים פוריה, לקתה האחות בלבה, ועברה צנתור על ידי לא אחר מהרופא שתקף אותה. הוא נחקר ושוחרר. בית החולים: "פועלים לפי הנחיות המשטרה"

מבוכה בין כתלי בית החולים פוריה: אחות ראשית באחת המחלקות בבית החולים פוריה בטבריה טוענת כי מנהל המחלקה תקף אותה במהלך עימות שהתפתח בין השניים. האחות הגישה תלונה במשטרה, והרופא הבכיר נחקר בתחנת משטרת טבריה. טרם הוחלט אם להגיש נגדו כתב אישום. התלונה הועברה גם למשרד הבריאות.

"הוא תקף אותי וצרח עליי בטירוף באמצע מסדרון בית החולים", שחזרה האחות, העובדת בבית החולים זה 36 שנים. לדבריה, התקרית האלימה גרמה לה להתמוטטות פיסית, ובסופה היא עברה אירוע לבבי, שמיד לאחריו עברה צנתור על ידי הרופא עמו התעמתה.

לטענתה, היחסים העכורים בינה לבין מנהל המחלקה הגיעו לשיא שלשום, אז היא ציינה את יום הולדתה ה-57. היא סיפרה כי בשעות הבוקר המאוחרות, כשהגיעה אל משרדי המחלקה על מנת לעיין ביומנה האישי מתוקף תפקידה כאחות ראשית. לפני שיצאה מהמשרד, היא החליטה לקחת עמה את היומן על מנת לבדוק את לוח הזמנים הצפוי. אלא שאז, לדבריה, הגיע מנהל המחלקה וביקש ממנה שלא להוציא את היומן מחוץ למחלקה. זו לא נעתרה לבקשתו, ויצאה עם היומן כשהיא אוחזת אותו צמוד לגופה.

"לפתע הוא רץ אחרי והחל למשוך ממני בחוזקה את היומן תוך שהוא צועק עליי בטירוף", סיפרה האחות הראשית. "אני לא הסכמתי לשחרר את היומן מידיי וצעקתי לו שהוא אלים. רק לאחר מספר שניות הוא הרפה את האחיזה". עובדי בית החולים המעורבים בסיפור ציינו כי "זה לא סוד שבין השניים ישנם חילוקי דעות רבים, אבל הפעם זה איבד מהפרופורציות. הפרופסור ניסה לחטוף ממנה את היומן. בהנהלת בית החולים רואים זאת בחומרה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הדברים הגיעו השבוע לשיא שלילי". בית החולים פוריה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעקבות העימות בין השניים, האחות חשה ברע והתלוננה בפני צוות הרופאים על כאבי ראש ולחץ בחזה. לאחר זמן קצר, היא התמוטטה. בבדיקה הרפואית התגלה כי האחות לקתה בלבה, והיא חייבת לעבור צנתור בדחיפות.

משפחתה סירבה לאשפזה בבית החולים עקב התקרית האלימה, אך בהנהלת בית החולים לא היו מוכנים לקחת את הסיכון. "לא רציתי שייווצר מצב שבו הפרופסור המדובר יעשה לה את הצנתור", סיפר בן זוגה של האחות בשיחה עם וואלה! חדשות. "התעקשתי שהיא תפונה לבית חולים בעפולה. הנהלת בית החולים הסבירה לי את חומרת המצב, ואף הבטיחה שהוא לא יצנתר אותה".

האחות הובהלה אל חדר ניתוח כדי לעבור את הצנתור. בניגוד להבטחות סביב הרופא שינתח אותה, הפרופסור שהתעמת עמה זמן קצר לפני כן הוקפץ לחדר הניתוחים. "מדובר באדם עם בעיות התנהגות חמורות", הוסיף בן הזוג. אנחנו דרשנו מהנהלת בית החולים שיזעיקו רופא אחר, אך הם התעלמו מאיתנו".

אתמול שוחררה האחות מבית החולים, ונשלחה למעקב צמוד של רופא משפחה. "היא עדיין חלשה, לא יודעת מתי תחזור לעבודתה. היא זו שהקימה את המחלקה וזו התודה שהיא מקבלת על כך. אנחנו לא נעבור על כך בשתיקה. סומכים על כוחות המשטרה שטיפלו במלוא החומרה", אמר בן הזוג.

"הוויכוח גלש לפסים בלתי ראויים לכל הדעות"

עוד באותו הערב, זומן מנהל המחלקה אל תחנת משטרת טבריה, לאחר שבן זוגה של האחות הגיש נגדו תלונה על תקיפה אלימה. "הוא נחקר ושוחרר, טרם הוחלט אם בכלל להגיש כנגדו כתב אישום", סיפרו במשטרה.

מבית חולים פוריה נמסר בתגובה: "זה תקופה ישנם חילוקי דעות בין מנהל המחלקה לבין האחות האחראית של המחלקה. לצערנו, למרות טיפול מתמשך של הנהלת בית החולים, שכלל שיחות, הפעלת אמצעים משמעתיים והסתייעות בפסיכולוג ארגוני למחלקה, הגיעו הדברים השבוע לשיא שלילי בעקבות ויכוח, אשר גלש לפסים בלתי ראויים לכל הדעות".

"בעקבות האירוע, אכן אושפזה האחות האחראית עם סימנים המעידים על אירוע לבבי קל. האחות עברה באותו יום צנתור לבבי דחוף, כאשר מי שצנתר אותה היה לא אחר, מאשר הרופא המדובר. האחות האחראית הגישה תלונה במשטרה וחקירת האירוע נמצאת עכשיו בעיצומה. לא נוכל להתייחס לפרטים הקשורים לחקירה זו. בית החולים נמצא בקשר ישיר ורציף עם נציבות שרות המדינה ואנו פועלים לפי הנחיותיהם", נמסר בתגובה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully