וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על השחתת המנזר: "להעניש האחראים בחומרה"

טל שלו

4.9.2012 / 17:19

ראש הממשלה התייחס לאירוע בלטרון הנחשד כטרור יהודי, ואמר כי חופש הדת והפולחן הוא "יסוד בסיסי ביותר במדינת ישראל". ברק: "לערב את שב"כ במאבק בטרור היהודי"

צילום: דניאל בוק, גדעון צנטנר, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, גינה היום (שלישי) בחריפות את השחתת מנזר השתקנים בלטרון הלילה. "מדובר במעשה נפשע שהאחראים לו צריכים להיענש בחומרה", אמר נתניהו, ששוחח עם השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ', וקיבל עדכון על הפעולות שעושה המשטרה לאיתור חשודים במעשה. "חופש הדת וחופש הפולחן בישראל הם מהיסודות הבסיסיים ביותר במדינת ישראל", הדגיש נתניהו.

שר הביטחון, אהוד ברק, גינה גם הוא את ההשחתה: "צריך להיאבק ביד ברזל ולשים קץ לתופעות חמורות אלה שמכתימות את מדינת ישראל. אנחנו מחויבים לעקור את התופעות הללו מהשורש". כמו כן, קרא ברק לערב את שב"כ, לצד המשטרה והפרקליטות ב"מאבק בטרור היהודי".

יושבת ראש מפלגת העבודה, ח"כ שלי יחימוביץ', אמרה מדובר בבריונות וגזענות לשמן. "מדובר במנזר מסביר פנים, שישראלים נוהגים לבקר בו עשרות שנים, והעובדה שגם בו פגעו פורעים קיצוניים מעידה כי מדובר בשנאת האחר באשר הוא אחר, בלי קשר לעמדותיו הפוליטיות". יחימוביץ' הוסיפה כי "מדובר במיעוט קיצוני שאינו מייצג את החברה הישראלית ואף לא את כלל המתנחלים, וגורם נזק לדימויה של ישראל. על המשטרה והשב"כ ללכוד את מי שעומד מאחורי המעשה ולהביאם לדין".

פעולת תג מחיר במנזר השתקנים, לטרון, ספטמבר 2012. דרור עינב
החשד הוא כי מדובר בפעולת "תג מחיר"/דרור עינב

אמש הציתו אלמונים את דלת הכניסה של מנזר השתקנים בלטרון שבעמק איילון. כמו כן, על קירות המבנה רוססו כתובות נאצה, בהן: "ישוע קוף" (הכוונה לישו הנוצרי - י.א.), שמות המאחזים "מעוז אסתר", "רמת מגרון", ו"ערבות הדדית". ראש אגף החקירות במשטרה, ניצב יואב סגלוביץ', הורה להעביר את החקירה, שהחלה במחוז ירושלים, ליחידה הארצית לחקירות פשיעה חמורה או בינלאומית (יאחב"ל). החשד המרכזי הוא שמדובר בתגובה ראשונה לפינוי המאחז מגרון ביום ראשון.

נזיר המנזר, האב לואיס, סבור כי המשחיתים הם "מיעוט חזק וצעקני". בשיחה עם וואלה! חדשות, אמר הנזיר: "אני בטוח שרוב האנשים במדינה הזו הם אנשים טובים. אנו נזירים שכל חייהם מוקדשים לקיים הבנה לכל האנשים". לדבריו, זוהי הפעם הראשונה שהנזירים נאלצו להתמודד עם סיטואציה מסוג זה. "טוב שהיה לנו מטף לכבות את האש, אחרת אני לא יודע איך זה היה נגמר", אמר. "אני חושב שהפתרון היחיד הוא חינוך. אנו בני אדם וכולנו נבראנו על ידי אותו אלוהים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
פעולת תג מחיר במנזר השתקנים, לטרון, ספטמבר 2012. דרור עינב
מנזר השתקנים בלטרון/דרור עינב

פעיל הימין הקיצוני, ברוך מרזל, הגיב הבוקר למעשה. "אמרנו שפינוי מגרון עלול להצית תבערה וכעס על ידי ציבור שלם שמרגיש ממורמר"., אמר מרזל, והוסיף: "אני מקווה שבעתיד יימנעו הממשלה ובג"ץ מצעדים שרק מגבירים את הקיטוב בעם ומובילים לתגי מחיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully