וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשרתם אופניים במקום מפריע? אתם צפויים להיענש

אלעד סלם

4.9.2012 / 16:00

עיריית תל אביב תדביק הודעת אזהרה על גבי אופניים שיהיו קשורים במקום המפריע לתנועה ולמעבר הולכי רגל. אם האופניים לא יפונו בהתאם, הן יסולקו מהמקום ובעליהם ייקנסו

אם אתם תושבי תל אביב, או סתם נוהגים לרכוב על אופניכם בעיר ולחנות אותם במקום העלול להוות סכנה לעוברים ושבים, מעתה כדאי שתחשבו פעמיים: עיריית תל אביב-יפו הודיעה היום (שלישי) על נוהל חדש להעמדת אופניים במרחב הציבורי, האוסר על קשירת אופניים במקומות שיפריעו לתנועת הולכי הרגל וכלי הרכב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
על הנוהל הוחלט בעקבות פניות של תושבים ועוברי אורח/מערכת וואלה!, צילום מסך

הנוהל החדש, עליו הוחלט לדברי העירייה בעקבות פניות חוזרות ונשנות מצד תושבים ועוברי אורח, ייכנס לתוקפו החל מהיום. על פי הנוהל, על גבי אופניים שיועמדו ויושארו במקום המפריע לתנועה תודבק הודעת אזהרה מטעם אגף הפיקוח ובה מועד אחרון לפינוי האופניים, בטרם יפונו מהמקום על ידי העירייה. מועד פינוי האופניים, כך נמסר מהעירייה, ישתנה ממקרה למקרה. במידה וקיימת הפרעה מהותית לציבור הולכי הרגל והתנועה, יידרש בעל האופניים לפנותם עד 24 שעות ממועד האזהרה. במידה ולא קיימת הפרעה מהותית, מועד הפינוי יעמוד על עד שבעה ימים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
במידה וקיימת הפרעה מהותית לתנועה, מועד הפינוי יעמוד על 24 שעות/מערכת וואלה!, צילום מסך

נשאלת השאלה מה יעלה בגורל אופניים הקשורים באמצעות מנעול. בתשובה לשאלת וואלה! חדשות נמסר מהעירייה כי המנעולים ייפרצו, וזאת על פי חוק העזר העירוני המתיר לפיקוח העירוני לסלק מהמרחב הציבורי חפץ הגורם להפרעה ברשות הרבים, לאחר שהוגשה דרישת סילוק כדין.

במידה ובעל האופניים לא ידאג לפנות את אופניו עד למועד הפינוי שיודבק עליהם, יעבירו פקחי העירייה את האופניים למחסן עירוני של הסיירת הירוקה, בו הם יישמרו למשך כחודש, במהלכו יוכל הבעלים לדרוש לקבלם בחזרה. על מנת לקבל את האופניים בחזרה לידיהם, יידרשו הבעלים לשלם קנס וכן לשאת בהוצאות הפינוי, כאשר כל מקרה ייבחן לגופו.

למען הסר ספק: הפקח יצלם את האופניים

סוגיה נוספת המעלה תהייה היא כיצד יוודאו פקחי העירייה את השייכות של זוג אופניים מסוים לאדם שיטען בעלות עליהן. בעירייה מסבירים, אם כך, כי בעת הפינוי ירשום הפקח את פרטי האופניים ואת המקום ממנו סולקו. במקביל, ידאג הפקח לצלם את האופניים טרם פינויים.

בעיריית תל אביב-יפו מבקשים להדגיש כי "העירייה מעודדת שימוש באופניים ברחבי העיר, ולצורך כך הקצתה למעלה מ-120 קילומטרים של שבילי אופניים לרווחת הרוכבים. כמו כן, הותקנו כ-2,000 מתקני עיגון וקשירת אופניים לשימוש הציבור הרחב, והוקם מערך השכרת אופניים "תל-אופן", המאפשר לכל דורש לשכור אופניים. עם זאת, רואה העירייה חשיבות רבה בשמירה על הסדר הציבורי ודרכי המעבר של הולכי הרגל בעיר".

אם הגעתם למקום בו השארתם את אופניכם וגיליתם, להפתעתכם, שהם אינם במקומם, עליכם לפנות למשרדי הסיירת הירוקה בטלפון: 037240866, או להגיש בקשה בכתב לכתובת: רחוב לוינסקי 95 בתל אביב.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully