וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השחתת בית המורה בראש העין: "לגלות אפס סובלנות"

בעקבות המקרה, בו פרצו תלמידים לבית של מורה והשחיתו אותו, בעירייה קוראים ללמוד מהמקרה ו"לקטוע את הגל". עורך דינה של המורה: "התחושות איומות, צריך להוקיע כזו התנהגות"

צילום: אבי כהן, עריכה: גדי וינסטוק

הסיפור על תלמידי כיתה י' שהשחיתו את ביתה של מורתם בראש העין עורר סערה בקרב אנשי חינוך, וגם הפך היום (שני) לשיחה המרכזית בבית הספר. "הבן של המורה הביא לאחד התלמידים מפתח. הם נכנסו, פשטו על המקרר, חירבנו באמבטיה, הכלב ברח והם גם שברו לה כמה דברים", כך סיפרה תלמידה בתיכון לוואלה! חדשות. "אני לא יודעת למה הם עשו את זה, זה ממש לא בסדר".

התלמידים סיפרו כי בנה של המורה, שלומד אף הוא בתיכון, נתן לחברו את המפתח כדי שזה יטפל בכלב המשפחה בזמן שבני המשפחה שהו בחופשה בחו"ל. ככל הנראה, החבר ניצל את האמון שנתן בו חברו וערך במקום מסיבה פרועה. לדברי התלמידים, הנערים שהשתתפו במסיבה שתו כמויות גדולות של אלכוהול והשחיתו את הבית. יצויין כי התלמידים החשודים במקרה לא היו תלמידיה של המורה.

כשחזרה המורה מחו"ל, היא הגישה תלונה במשטרה וחקירה נפתחה בנושא. 14 נערים בני 13 ו-14 נחקרו במשטרה בחשד למעורבות בפריצה ובהשחתת הבית. תיק החקירה הועבר בימים האחרונים למחלקת התביעות של המשטרה, לצורך גיבוש כתב אישום. בינתיים ממתינים הנערים לשימוע.

"הם לא השאירו חלקה אחת טובה"

"התחושות איומות. חשבנו שהזמן ירפא את הפצעים, אבל הסתבר שלא כך" – אמר עו"ד אביחי ברטנובסקי, פרקליטה של המורה. "התחושות הנפשיות שלה קשות מאוד משני טעמים: האחד הוא הנזק הפיזי שנגרם לבית והשני הוא בפן הרגשי. הם לא השאירו חלקה אחת טובה. החל מדברים אינטימיים ופרטיים וכלה בדברים הרגילים. זה כולל עשיית צרכים בכל פינה בבית לרבות במכונת הכביסה, כולל השחתה של בגדים, של מקלחת, של ספות. זה נורא. הם שתו משקאות משכרים שהיו בבית. יצרו ונדליזם ממסד ועד טפחות במשך ארבעה ימים, ועשו בבית הזה כשטיח לכל תאוותיהם", אמר.

לדברי עו"ד ברטנובסקי, "היתה בקשה מאחד החברים לטפל בכלב, אני לא רוצה להצביע ספציפית על זה או אחר. בסופו של דבר מדובר בקטינים ורשויות החוק צריכות לעשות את שלהן. אפילו אם השארת מישהו לטפל בכלב, לא ניתנה רשות לעשות את מה שהם עשו. זה פשוט אירוע מצער. אנחנו כרגע שוקלים הגשת תביעה אזרחית. בפן הפלילי מטפלים בזה ברשויות החוק. יש כסף שנלקח, שימוש בכרטיס אשראי, יש מגון רחב של מעשים שנעשו ואנחנו לא מצפים לתוצאה, אלא למשהו שייתן לאותה גברת שקט נפשי. לבוא ולומר שהתנהגות כזו צריך להוקיע".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מקרה ההשחתה - שיחת היום בבית הספר/מערכת וואלה!, צילום מסך

אבי קמינסקי, ראש אגף החינוך בעירייה ויו"ר איגוד המנהלים של אגפי החינוך ברשויות, אמר: "צריך לגנות כל מקרה אלימות וונדליזם בחברה הישראלית. אנחנו כל כך מזועזעים שיש מקרים של דקירה, שוד או אונס ובכל פעם אנו נעמדים דום מול הדמיון הפרוע של הנוער ומול מעשיהם. החברה הישראלית צריכה לקחת אחריות על המעשים ולקטוע את הגל הזה. אני קורא לאנשי חינוך וציבור ללמוד ממקרים כאלה ולגלות אפס סובלנות כלפי כל התנהגות חריגה של בני נוער". קמינסקי הוסיף כי המורים בבית הספר מדברים עם התלמידים על המקרה שאירע. "אני קורא גם לשר לביטחון הפנים להשקיע עוד תקציבים בתוך מערכת החינוך להסברה ולמתן תשובות יצירתיות להתנהגות לא הולמת של בני נוער", הוסיף.

יו"ר ועדת החינוך בכנסת, ח"כ עינת וילף, הגיבה לאירוע, ואמרה כי מדובר בהתנהגות המחפירה ונפשעת, אשר מוכיחה שעדיין המשימה הראשונה והחשובה ביותר של מערכת החינוך היא להיאבק באלימות, על כל צורותיה, בין התלמידים לבין עצמם ושל תלמידים נגד מורים וצוות ההוראה. "התנהגות זו היא יותר נפוצה ממה שהיינו רוצים להאמין, ועל כן למערכת החינוך מחויבות עליונה למנוע אלימות ולהבטיח אווירת לימודים בטוחה ופורייה בבית הספר", ציינה חברת הכנסת. "התרחשות האירוע מחוץ לכותלי בית הספר אינה צריכה לשנות כהוא זה".

"צריך להיות ברור שכל התלמידים, הן היוזמים והן המשתתפים במקרה אלימות קשה זה, לא יוכלו לשוב ללמוד במוסד החינוכי בו הם לומדים ויפוזרו בין בתי ספר שונים, כולל מציאת מסגרות שיקומיות לחלקם", הוסיפה יו"ר ועדת החינוך. "בכוונתי לעקוב אחר כך באופן אישי כדי להבטיח שלא תהיה כל הקלה, סליחה או מחילה על רקע התנהגות מחרידה שכזו". היא עוד התחייבת כי ועדת החינוך תמשיך לעסוק בנושא מניעת אלימות ויצירת אווירת לימודים בבתי הספר באופן מתמשך ונחרץ, תוך מתן גיבוי ברור למורים, לעוסקים בהוראה ולתלמידים המבקשים ללמוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully