וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלה: תנו לאישה לבחור לבד

זהבה גלאון

3.9.2012 / 6:26

השערורייה והתגובות הנזעמות שעוררו דבריו של חבר הקונגרס הרפובליקני טוד אקין ממיזורי, שאמר שבמקרים של "אונס אמיתי" (בלשונו, "אונס לגיטימי") מצליח גופה של האישה למנוע היווצרות הריון, הביאו לכך שהפלות שוב נמצאות במוקד מערכת הבחירות לנשיאות ארה"ב.

המפלגה הרפובליקנית קוראת להוצאת ההפלות מחוץ לחוק, ואילו הנשיא אובאמה חזר על עמדתו המסורתית ש"אונס זה אונס" וכי תפיסות שכאלה מזכירות שלא כדאי שגברים יחוקקו עבור נשים אילו החלטות מותר להן לקבל על גופן.

אצלנו הפלות נשארו מחוץ לזירת הפוליטיקה, למרות התבטאויות חמורות שנשמעו בשנים האחרונות מפיהם של הרבנים הראשיים לישראל, הרב שלמה עמאר והרב יונה מצגר, שקבעו ש"ההפלות מעכבות את הגאולה".

בימים אלה עומדת להצבעה הצעת חוק של ח"כ נסים זאב מש"ס, המבקשת להגביל את אפשרות ביצוע ההפלה עד לשבוע ה-22 של ההריון, משום שאז, גורס ח"כ זאב, העובר הוא בר חיים. לטענתו, הטכנולוגיה מאפשרת חיים מחוץ לרחם, ולכן הפסקת הריון משולה לרצח. זאב מנמק, בלי לציין מאין שאב נתון זה, שנשים משוכנעות על ידי עובדות סוציאליות לסיים את ההריון מטעמים כלכליים ולאחר מכן מתחרטות.

במתכונתו הנוכחית, חוק ההפלות הישראלי מנוגד לחירויות הפרט, ולכן הצעתי לפני כמה שנים בכנסת לבטל את הוועדות להפסקות הריון. אני סבורה שכל אישה זכאית במסגרת חוק ביטוח בריאות ממלכתי להחליט עם רופא על ביצוע ההפלה.

מתי כנסת ישראל תאמץ את גישת אובמה?

על פי דו"חות משרד הבריאות, בישראל מתקיימות כ-20 אלף הפלות בשנה בבתי חולים ציבוריים, ומספר דומה בקליניקות פרטיות. נשים שידן אינה משגת צריכות לעמוד בפני הוועדה ולשכנעה בנימוקים להפלה. נשים אמידות, לעומת זאת, מתחמקות מהסדרים הפטרנליסטיים האלה ופונות ישר למרפאות פרטיות ומבצעות הפלה באלפי שקלים.

"איך ייתכן", שאלתי בדיון במליאת הכנסת, "שהחוק בישראל אינו מתיר לאישה להחליט באופן עצמאי ואוטונומי על הריון לא רצוי. איך החוק אינו תומך בזכותה של האישה על גופה ולא מאפשר לאישה לשלוט על פריונה? מדוע צריכים שאיזו ועדה תאשר לנשים אם הן עומדות בקריטריונים שקבע המחוקק?", והוספתי ש"הזכות לביצוע הפלה צריכה להיות ממומשת במסגרת חוק ביטוח בריאות ממלכתי. נשים משלמות לקופות החולים וזכות זו צריכה להיות כלולה בסל הבריאות".

במקום שכנסת ישראל תתמוך במאבק שמבקש לקדם שוויון וצדק חברתי, ותשווה בין נשים אמידות לכאלו שמצבן הכלכלי אינו מאפשר להן לפנות למרפאות פרטיות, הכנסת מאלצת אותן להופיע בפני ועדות משפילות שמחטטות בנושאים אינטימיים.

אני מאוד מקווה שרוח הנשיא אובאמה, שמשקפת תמיכה בחירויות הפרט ובזכותה של האישה להחליט על סיום הריון בלתי רצוי לה, ובעיקר, שהממשל לא צריך להתערב בענייני המשפחה הפרטיים שלנו, תהיה זו שתנצח. השאלה מתי יגיע היום שכנסת ישראל תאמץ את הגישה שהביע נשיא ארה"ב, ותביא לביטולה של אחת החרפות שמכתימות את ספר החוקים הישראלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully