וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חייל מהצפון ניסה להצית עצמו במחאה על יחס מפקדו

קובי דוד

2.9.2012 / 18:43

טוראי ממחנה יפתח נעדר מהבסיס למספר ימים ונחשב לנפקד. כששב לבסיס התעמת עם מפקדו, ואז טיפס לגג מבנה ושפך סביבו חומר דליק. אם החייל: "המפקד מחפש להתנקם בו"

דרמה בין כותלי הבסיס: חייל בדרגת טוראי המשרת במחנה "יפתח" שבצפון, ניסה היום (ראשון) להצית עצמו באמצעות חומר דליק במחאה על היחס המשפיל, לדבריו, שהוא מקבל ממפקד הבסיס, סגן אלוף אייל שלו.

האירוע התפתח לאחר חילוקי דעות בינו לבין מפקד הבסיס סביב היעדרותו של החייל. השיא הגיע כאשר מפקד הבסיס ציין בפני החייל כי הוא נחשב לנפקד, לאחר שלא הגיע לבסיס בימים האחרונים על דעת עצמו. החייל סירב לקבל את החלטת המפקד והחליט לעורר מהומה גדולה בין כותלי הבסיס.

החייל מיהר להצטייד בחומר דליק וטיפס לגג מטבח הבסיס. חיילים שהבחינו בחייל שופך את החומר הדליק על רצפת הגג, הזעיקו את צמרת פיקוד הבסיס למקום. החייל פשט את מדי צה"ל, נשאר עם לבוש תחתון, ואיים להצית עצמו, כאמור, בשל היחס המשפיל שלדבריו הוא מקבל ממפקד הבסיס.

למקום הוזעקו ניידת אמבולנס, משטרה צבאית וקב"ן (קצין בריאות הנפש) שניסה לשוחח עם החייל, שסירב להישמע לקולות מפקדיו שדרשו ממנו לרדת מהגג. לאחר זמן ממושך בו שהה החייל על הגג, תוך שהוא שופך חומר דליק על הרצפה ומבעיר אש גדולה, הוזעקה אמו של החייל לבסיס, וביחד עם הקב"ן הצליחו לשכנעו לרדת מהגג.

"הטענות נגד המפקדים חסרות יסוד"

"זה יכול היה להיגמר באסון", סיפר אחד החיילים שנכח במקום. "כולם יודעים שמדובר בחייל עם בעיות כלכליות בבית. אני בטוח שאם הם היו קצת יותר רגישים הכול היה נראה אחרת. זה היה מראה מחריד".

"הרסו לבן שלי את החיים", סיפרה אמו של החייל בקול חנוק מדמעות. "אני אם חד הורית שמנסה לגדל את ילדי בשיניים. אני יודעת שהבן שלי לא צדיק גדול, הוא מנסה לעזור בכלכלת הבית, והמפקד מחפש להתנקם בו". האם הוסיפה כי "שלחתי ילד בריא עם שמחת חיים לבסיס, הוא חזר אליי מבוהל ועצוב. כל שמחת החיים אבדה לו".

גורם צבאי המעורב בפרטים ציין: "הטענות נגד המפקדים חסרות כל יסוד. מדובר בחייל בעל רקע אישי ומשמעתי קשה. משפחתו של החייל אלימה, ואף ניסתה לפגוע במפקדים ביחידה בשבועות האחרונים, ועל כן הוגשה נגדם תלונה במשטרת ישראל".

הגורם הוסיף כי "החייל היה בחופשת גימלים בעקבות טיפול קב"ן, ונפקד מתום ימי המחלה עד היום". מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "הנושא מוכר ביחידיה ומטופל, הן על ידי המפקדים והן על ידי גורמי המקצוע הרלוונטיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully