וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם ביטחוני: "לא מכיר צמצום בתרגיל עם ארה"ב"

1.9.2012 / 22:07

על רקע הדיווח אתמול ב"טיים" לפיו על רקע המחלוקת עם ישראל בעניין אירן צומצם תרגיל ההגנה האווירית, גורם צבאי טוען: "לא קיבלנו כל איתות מארה"ב, התרגיל יתקיים כמתוכנן"

האם התרגיל האמריקאי בישראל צומצם או לא? במערכת הביטחון הופתעו מהפרסומים בכלי התקשורת הזרים על צמצום כוחות צבא ארצות הברית בתרגיל ההגנה האווירי הגדול אי פעם, שאמור להתחיל החודש ולהימשך חודשיים. גורם צבאי המצוי בפרטי התרגיל טוען הערב (שבת) שהנציגות האמריקאית במפקדה המשותפת לתרגיל לא העבירה דיווח רשמי על צמצום הכוחות.

פריסת כוחות פטריוט בתל-אביב כחלק מתרגיל שילוב כוחות של צבא ארה"ב וצה"ל בישראל. זיו קורן, דובר צה"ל
התרגיל יצומצם?/דובר צה"ל, זיו קורן

בהתייחס לפרסומים, אמר גורם ביטחוני כי "אנחנו לא מכירים שום איתות ושום אמירה רשמית מהבית הלבן או מהפנטגון בנושא. התרגיל יתקיים במועד שתוכנן". הגורם הוסיף כי וושינגטון מנהלת עם ישראל דיאלוג ביטחוני-מדיני מתמשך, עמוק ורחב, אך אין בחילוקי הדעות על התגובה להתקדמות פרויקט הגרעין האירני כדי להשפיע על מערכת היחסים בין המדינות. "הקשר בין ישראל לארה"ב יציב וחזק", הדגיש הגורם הבכיר.

"רק 1,200 חיילים אמריקאים במקום 5,000"

כאמור, בחודש פברואר השנה הוחלט לדחות את תרגיל ההגנה האווירי מחודש אפריל לחודש ספטמבר בשל הערכות כי מועד התרגיל עשוי להביא למתיחות במזרח התיכון. בתרגיל ההגנה האווירי שמוגדר על ידי בכירי מערכת הביטחון בישראל כגדול ביותר אי פעם, אמורים להשתתף אלפי חיילים מצבא ארה"ב ומצה"ל. התרגיל אמור לדמות התקפה של טילים בליסטיים על ישראל ומנגד אמורות לפעול במספר שכבות מערכות הגנה אוויריות של צה"ל וצבא ארה"ב. התרגיל ישלב את כלל המכ"מים והסנסורים באזור ובשלב הסיום יכלול מטווח של טילים שידמו התקפה על יעדים ישראליים.

אתמול ציטט המגזין "טיים" מקורות בכירים בישראל ובארצות הברית, שטענו כי וושינגטון צמצמה באופן משמעותי את היקף התרגיל הצבאי המשותף עם ישראל. על פי הדיווח, ארצות הברית צמצמה בשני שלישים לערך את מספר החיילים שתוכננו להישלח לתרגיל בישראל, כמו גם את הכמות והעוצמה של מערכות ליירוט טילים שיהיו במוקד התרגיל.

התרגיל חסר התקדים אמור היה להתקיים בתחילת השנה, אולם נדחה למועד החדש, רגע לפני הבחירות לנשיאות ארצות הברית, זאת לפי הדיווח. כעת, הוא צפוי להתקיים בסדר גודל מצומצם בהרבה, נטען ב"טיים", כשבמקום כ-5,000 חיילים אמריקאים, ישלח הפנטגון רק 1,200-1,500. על פי הגורמים בשני הצדדים, מערכות הפטריוט ליירוט טילים יגיעו לישראל כמתוכנן, אולם הצוותים האמונים על הפעלתם ייעדרו מהתרגיל. כמו כן, במקום לפרוש שתי ספינות קרב ליירוט טילים בליסטיים במים ישראליים, התכנית החדשה היא לשלוח אחת בלבד, וגם זה עומד, לפי שעה, בסימן שאלה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully