וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מינכן: חבלנים טיפלו בפצצה עתיקה - שריפת ענק פרצה

רויטרס

30.8.2012 / 14:51

אנשי חבלה הוזעקו למינכן לנטרל פצצה ממלחמת העולם השנייה במשקל 250 ק"ג - אך כשלו. במסגרת הפיצוץ המבוקר התלקחו חומרי הבידוד, ועשרות דלתות וחלונות בתים נעקרו מההדף

צילום: רויטרס, צילומי חובבים באינטרנט, עריכה: יאיר דניאל

חבלנים של משטרת גרמניה הוזעקו השבוע למרכז העיר מינכן, כדי לעשות פיצוץ מבוקר בפצצה ממלחמת העולם שמשקלה 250 קילוגרמים. הפצצה אותרה באתר בנייה ביום שני, ויחידת החבלה של המשטרה עמלה כמעט יומיים כדי לנטרל אותה. לבסוף, נאלצו החבלנים לפוצץ את הפצצה, בלילה שבין שלישי לרביעי. ואולם, חומרי הבידוד שהוצבו מסביב לאזור הפיצוץ, כדי למנוע את התפשטות גלי ההדף עלו באש, והלהבות התפשטו לאזורים סמוכים. מרבית מוקדי השריפה כובו במהירות, ובשירותי הכיבוי שיבחו את ההיערכות המוקדמת במקום של הכבאים.

זירת פיצוץ מבוקר של פצצה ממלחמת העולם השנייה. מינכן, גרמניה 29 באוגוסט 2012. רויטרס
כבאים באחד ממוקדי השריפה במינכן, זמן קצר אחרי הפיצוץ/רויטרס

דיטרד פוסורסקי, קצין ביחידת החבלה של משטרת מינכן, אמר כי "כמעט כל זגוגיות החלונות באזור הפיצוץ נשברו". דובר משטרת מינכן, ריינולד ברגמן, הבהיר כי איש לא נפגע. דובר שירותי הכיבוי ציין כי "הפיצוץ היה מרהיב למדי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
זירת פיצוץ מבוקר של פצצה ממלחמת העולם השנייה. מינכן, גרמניה 29 באוגוסט 2012. רויטרס
כך נראה האזור שבו אותרה הפצצה, למחרת "הפיצוץ המבוקר"/רויטרס

קודם לפיצוץ, שהיה בשעת לילה מאוחרת, פונו כמעט 2,500 בני אדם מהמקום שבו אותרה הפצצה העתיקה. התושבים הורשו לשוב לבתיהם רק בבוקר, אחרי שהכבאים השתלטו לחלוטין על כל מוקדי השריפות.

דמלה סהין, תושבת אחד הבתים שניזוקו ובעלת סלון יופי, סיפרה כי כל החלונות בביתה נעקרו ממקומם בשל ההדף. לדבריה, הדלת בביתה אף נשברה לשלושה חלקים. כמה תושבים אמרו אמש כי בכוונתם להגיש תביעה ייצוגית נגד העירייה, ולדרוש פיצויי ענק בשל הנזק שנגרם להם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully