וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו מינה את חגי הדס לטפל בסוגיית המסתננים

טל שלו

30.8.2012 / 8:53

בכיר המוסד לשעבר, שכיהן גם כשליח ראש הממשלה במשא ומתן לשחרור גלעד שליט, יהיה אמון על מציאת פתרונות דיפלומטיים, הומניטריים ומבצעיים כדי להשיב מסתננים מאפריקה לארצם

ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט בימים האחרונים על מינויו של בכיר המוסד לשעבר, חגי הדס, לאחראי על הטיפול במאמצים להשבת המסתננים הבלתי חוקיים מאפריקה למדינות מוצאם. במסגרת תפקידו, יתמקד הדס בעיקר במציאות פתרונות דיפלומטיים, הומניטריים ומבצעיים להשבת המסתננים לארצותיהם. הדס, בן 59, מונה ב-2009 לשליח מיוחד מטעם נתניהו לתיאום המגעים לשחרור גלעד שליט, תפקיד אותו מילא במשך שנתיים.

בחודש שעבר הושלמה השבת מסתננים מדרום סודן לארצם, ובמקביל - במסגרת מבצע "חוזרים הביתה" של רשות ההגירה והאוכלוסין - מגורשים גם מסתננים מחוף השנהב. בחודשים האחרונים חלה ירידה במספר המסתננים לישראל, בעיקר נוכח התקדמות הקמת הגדר בגבול מצרים, שצפויה להסתיים באוקטובר. לפי הנתונים המעודכנים, במהלך חודש אוגוסט הסתננו לישראל 196 בני אדם עד כה, בעוד שבחודש מאי עמד המספר על 2,000 מסתננים. במקביל, ממשיכה הממשלה בהחמרת האכיפה על פעילותם הכלכלית של המסתננים, וכן פועלת להשלמת מתקני המעצר המיועדים להם.

שר הפנים הורה על מבצע מיידי למעצר המהגרים מסודן

אתמול הורה שר הפנים, אלי ישי, לעצור תוך חודש וחצי את כל אזרחי סודן השוהים בישראל, למרות שארצם מצויה במצב מלחמה ואזרחיה מוגדרים פליטים ונהנים מהגנה קולקטיבית של האו"ם ושל ארגונים בינלאומיים. בעוד שמשרד החוץ ומשרד המשפטים מתנגדים בחריפות לגירושם של עשרות אלפי השוהים הבלתי-חוקיים מסודן ומאריתריאה, החליט ישי להגביר את המאבק בשוהים האלה, והורה לרשות ההגירה והאוכלוסין להתחיל במבצע אכיפה מיוחד, החל מ-15 באוקטובר. במסגרת מבצע זה, ייעצרו לראשונה גם אזרחים של סודן והם יועברו למתקני שהייה. עד תאריך זה, מסתננים שיעזבו מרצונם יזכו לסיוע משרד הפנים, ומי שלא יעשה כן יכלא ויגורש בעתיד.

בסביבתו של השר אמרו אתמול כי לשכת ראש הממשלה עודכנה בהחלטה, התואמת את החוק החדש, המאפשר לכלוא מסתננים לתקופה של עד שלוש שנים. במשרד הפנים מדגישים את ההיבט ההרתעתי שבמעצר האזרחים הזרים, ומציינים שבשבועות האחרונים הושלמה החזרתם מרצון של אזרחי דרום-סודן ששהו בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully