וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תרומת ילקוטים לתלמידים נדחתה, הסיבה: פוליטיקה

רמי שני

28.8.2012 / 16:32

איש עסקים מגן יבנה ביקש לתרום ילקוטים וציוד בית ספר לתלמידים, אך במועצה דחו את התרומה בטענה שהוא מתמודד לראשות המועצה ומדובר במהלך פוליטי. האיש: "התרומה באה מאהבה"

איש העסקים פרג' בוארון, תושב גן יבנה, נדהם לגלות כי תרומה של ילקוטים שביקש להעביר לתלמידי בית ספר ביישוב עוכבה. במועצת היישוב טוענים שהאיש הודיע כי יתמודד על ראשות המועצה, ולכן נמנע ממנו להעביר את התרומה, אולם איש העסקים אומר כי מדובר בקנוניה של ראש המועצה הנוכחי.

לטענתו, נעשים ניסיונות להריץ אותו לתפקיד, אולם הוא עצמו טרם החליט על כך. "אני לא יכול להבין את זה" אמר בוארון, "פנו אלי אנשי מועדון 'רוטרי' בגן יבנה, שבו אני פעיל, בבקשה לסייע בתרומת תיקים וציוד ראשוני לתלמידים בכיתות א'. רכשנו את הציוד, סימנו את התיקים בשם החברה שלי והתחלנו לחלק אותם בהתאם לרשימה שקיבלנו מהארגון. בשלב מסוים, הגיעו אנשיו של ראש המועצה ופעלו להפסיק את החלוקה".

"התרומה שלנו באה מאהבה, לא משום מקום אחר", הדגיש איש העסקים". במקום שככה זה יתקבל, התרומה נדחתה ועוד באיזה נימוק: שאני מתמודד לראשות המועצה והפעולה שלי היא פוליטית. ביקשו ממני באמת אנשים להתמודד על התפקיד, אבל אני עוד לא גיבשתי שום החלטה בעניין ובכלל לא עשיתי שום דבר שיצביע על כך".

"ראש המועצה ימנע כל פעילות לא ראויה"

במועצת גן יבנה דחו את טענותיו של האיש. דוברת המועצה, מרסל הדר, מסרה כי לא מדובר בתורם תמים, אלא באדם שמתכוון להתמודד לבחירות בגן יבנה, כפי שהצהיר לא פעם במסגרות שונות. היא הבהירה כי על פי הנחיות משרד החינוך ומדיניות מועצת גן יבנה, אין לקיים פעילות פוליטית במוסדות חינוך, ויש להימנע מהכנסתה למערכת החינוך בכל דרך שהיא, וכי גם ארגון "רוטרי", הפועל בשיתוף פעולה מלא עם המועצה, חרט על דגלו ניטרליות פוליטית.

הדר מסרה עוד שמתלונות הורים עלה כי גם על מתנות שנוהג מועדון "רוטרי" לחלק לתלמידי כיתות א' מדי שנה, מתנוסס שמו הפרטי של התורם, מתוך אינטרס ברור לבצע מהלך שיקדם את שמו ואת המודעות אליו, תוך ניצול תמימות הנהלת המועדון בגן יבנה. "בראות עינינו זוהי קניית קולות בכסף, וזאת כאמור, בניגוד חמור למדיניות המועצה, ארגון 'רוטרי' וכמובן הנחיות משרד החינוך", היא מסרה.

מסיבה זו, הורה ראש המועצה להפסיק את חלוקת המתנות עד לבירור הסוגיה עם נשיא מועדון "רוטרי" בגן יבנה. נשיא המועדון, שהבין את חומרת המעשה, התנצל והבהיר כי פעל בתום לב. "בסיום הדברים, לא נותר לנו אלא להביע צער על ניצול תום הלב של גופי מופת והתנדבות כ'רוטרי', לקידום אינטרסים פוליטיים. ראש המועצה, דרור אהרון, ימנע וימשיך למנוע כל פעילות לא ראויה מסוג זה", ציין. נשיא "רוטרי" בגן יבנה, פיני כהן מסר כי הוא מנוע מלהתייחס לפרשה, עד לסיום בדיקתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully