וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חגורת הבטיחות פצעה את הילדים – אבל הצילה אותם

קובי מנדל

26.8.2012 / 18:05

תאומים בני שלוש וחצי ואחותם בת שש נפצעו בשבוע שעבר באורח בינוני בתאונת דרכים, במהלכה נמחצו על ידי החגורות. עם זאת, הנזק משני לעומת האסון שנמנע. "זה נס", אמר סבם

שלושה ילדים מכפר כנא חייבים את חייהם לחגורות הבטיחות, בהן היו חגורים כאשר רכב התנגש חזיתית ברכב המשפחה בו נסעו בגליל התחתון ביום שלישי האחרון. "הם היו עלולים להיהרג או להיפצע קשה", אמר היום (ראשון) ד"ר רן שטיינברג, מנהל מחלקת כירורגיה ילדים בבית החולים רמב"ם בחיפה, שם טופלו השלושה – סלים ועבאדה אואודה, תאומים בני שלוש וחצי ואחותם שרה בת השש.

שלושת הילדים אמנם נפצעו באורח בינוני – פציעה שהיא תוצאה ישירה של חגירת החגורה – אבל לדברי הרופאים הנזק שגרמה החגורה הוא משני לעומת האסון שנמנע. ד"ר שטיינברג סיפר כי כל הילדים הגיעו כשהם סובלים מקרע במעי הדק עם שפיכת תוכן המעי לחלל הבטן.

"מקבץ כזה של שלושה ילדים עם אותה פגיעה הוא נדיר. הפציעה מראה שהם נפגעו ממכה של חגורת הבטיחות, שמחצה את הבטנים שלהם לכיוון דופן הבטן ונותר לחץ של המעי על דופן עמוד השדרה", הסביר ד"ר שטיינברג. הוא העריך שכל הילדים שעברו ניתוח במעי הדק, ישוחררו עד סוף השבוע מבית החולים. "נכון שהם נפצעו, אך הם היו עלולים להיהרג. מתאונה כזאת קשה אנו שמחים שכולם יצאו בחיים".

הוריהם של הילדים, מוחמד ואלאא, שהיו חגורים ברכב נפצעו קל ופונו לבית החולים בנצרת. סבם של הילדים, סלים אואודה מכפר כנא, סיפר לוואלה! חדשות כי בנו וכלתו היו בדרכם חזרה מרמת הגולן לביתם בכפר כנא שליד נצרת במסגרת טיול בחג עיד אל פיטר. כשחצו צומת בכפר בועינא נוג'ידאת התנגש בהם רכב התנגשות חזיתית.

למרבה המזל, כל הילדים ישבו בכיסאות הבטיחות, כשהם כאמור חגורים. "אם הם לא היו חגורים, הם היו עפים מהרכב, וזה נס גדול עבורנו. מי ששומר חוק - מרוויח. אנחנו מחכים שהילדים ישתחררו. כשנשוב לכפר נעשה חאפלה גדולה. המסר שלנו לכל הורה – לא מפסידים אם חוגרים, אלא מרוויחים", אמר הסב בהתרגשות. "אלוהים עזר לנו כי פעלנו לפי החוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully