וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארמסטרונג הישראלי עצוב על מות האסטרונאוט האמריקאי

רמי שני

26.8.2012 / 9:56

כשנינה פארג' נסעה לחדר הלידה, ברדיו נשמע ניל ארמסטרונג מכריז: "צעד קטן לאדם, צעד ענק לאנושות", והתינוק נקרא על שם האסטרונאוט האמריקאי. היום, הוא נפרד ממי שהפך לסמל

ניל ארמסטרונג, האדם הראשון על הירח מת בגיל 82/צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

ארמסטרונג פארג' ממושב רנן שבצפון הנגב נולד ב-20 ביולי 1969, היום שבו הניח האסטרונאוט ניל ארמסטרונג רגל ראשונה על אדמת הירח. אמו נינה, שמעה בדרך לחדר הלידה את השידור שבו נשמע טייס החלל האמריקאי אומר את המשפט שהפך להיסטוריה. היא חשבה קצת בין ציר לציר, וכשהתינוק נולד, החליטו היא ובעלה מורד לקרוא לו ארמסטרונג. תינוק קטן עם שם גדול.

למעשה, נינה כלל לא הספיקה להגיע לחדר הלידה. האמבולנס נאלץ לעצור בדרך לבית החולים. "נולדתי ממש בצומת גילת, בין אופקים לבאר שבע", מספר ארמסטרונג הישראלי. ארמי, כפי שמכנים אותו חבריו, שמע את הסיפור על שמו בגיל צעיר, וכבר אז הבין את המשמעות הכרוכה בו. "כבר בילדותי אמרו לי על שם מי אני נקרא, וזה עניין אותי מאוד", הוא אומר בחיוך. המשפחה אף שלחה גלויה לאסטרונאוט, והוא מצדו לא בזבז זמן והשיב להם אחת משלו.

האסטרונאוטים ניל ארמסטרונג ואדווין "באז" אולדרין לאחר נחיתת אפולו 11 על הירח. AP
ארמסטרונג ועמיתו באז אולדרין, לאחר הנחיתה על הירח/AP

משפחת פארג' מתגוררת במושב רנן גם כיום. ארמסטרונג עצמו, נשוי ואב לשתי בנות, הוא מנהל חברת הסעות גדולה. "אנשים מתפלאים כששומעים את הסיפור", הוא מתאר את התגובות שלהן הוא זוכה הודות לשם המיוחד. "למעשה, כולם קוראים לי ארמי, חוץ מכמה חברים ומאשתי. האמת, זה שם שמפתח קשרים. כשאני מגיע למקום ומשתמש בשם המלא, כמו במשרד הרישוי או במשרד הפנים, שואלים אותי על כך, ואז אני מספר שנולדתי באמבולנס בצומת גילת, בדיוק ברגע של הנחיתה".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
ניל ארמסטרונג. Bill Ingalls/NASA, GettyImages
ארמסטרונג נואם, לפני מספר שנים/GettyImages, Bill Ingalls/NASA

את הידיעה על מותו של האסטרונאוט האמריקאי, קיבל ארמסטרונג בצער, בעיקר בגלל מה שהאיש סימל. הוא עצמו רצה ללכת בדרכו בצעירותו. "שירתי בחיל האוויר", הוא אומר, "רציתי להתגייס לקורס טיס, אבל לא היו לי הנתונים לכך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully