וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש ממתקפת סייבר: במשרד הביטחון הונחו לכבות מחשבים

23.8.2012 / 12:16

בהוראה גורפת לכלל אגפי המשרד בבניין משרד הביטחון בקריה, הוחלט על כיבוי המחשבים מחשש לתקיפה מורכבת מצד האקרים ממדינות ערב, שינסו לפגוע במערכות מחשוב צבאיות

הממונה על הביטחון במשרד הביטחון (המלמ"ב) הנחה באופן מיידי (חמישי) את כלל אגפי משרד הביטחון, הממוקמים בבסיס הקריה בתל אביב, לכבות את המחשבים מחשש לתקיפת סייבר מורכבת וחמורה. גורמים במשרד הביטחון הביעו תמיהה נוכח ההחלטה הגורפת, אך הובהר להם כי מדובר בחשש מהותי מתקיפה מתוחכמת שעלולה להסב נזק רב למחשבים.

בשנה האחרונה הגבירה מערכת הביטחון את ההגנה על מערכת המחשוב האזרחית והצבאית, מחשש למתקפת האקרים ממדינות ערב בכלל ומאירן בפרט, שינסו לפגוע במערכות המידע בישראל, תוך מתן דגש, מבחינתם, על מערכות משרד הביטחון וצה"ל.

בשנים האחרונות בוצעו מספר התקפות סייבר על מערכות המחשב האירניות, שגרמו לנזקים משמעותיים למערכות המחשוב הקשורות בפרויקט הגרעין במדינה, ועל פי דיווחים אף עיכבו את התהליך. התקיפות יוחסו לישראל ולארצות הברית, אולם ישראל הכחישה כל קשר לאירועים.

"ישראל חשופה במיוחד למתקפות סייבר"

"יכולת הסייבר שאנחנו מפתחים מגדילה את כושר ההגנה של מדינת ישראל", אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתיחת הכנס השנתי של המכון למחקרי ביטחון לאומי בתל אביב. בנאומו, לפני כשלושה חודשים, ברקע פרשת הווירוס שתקף מחשבים באירן.

לדברי ראש הממשלה, בתחום הסייבר אין משמעות רבה לגודלה של המדינה ויש משמעות לכוח המדעי שלה "ובזה ישראל מבורכת". נתניהו הסביר כי ישראל משקיעה בכך הון רב אנושי וכספי כאחד. "אני צופה שההשקעות האלה יגדלו בשנים הקרובות", הוסיף. "כל מדינה מתקדמת מאויימת על ידי מערכות תקיפה בתחום הסייבר, וכיוון שאנחנו אחת המדינות הממוחשבות בעולם, אנחנו חשופים במיוחד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully