וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 27 שנה, ותיק האסירים הסורים בישראל שוחרר

קובי דוד

22.8.2012 / 15:53

סדקי אל-מקט, דרוזי תושב הגולן, שוחרר 27 שנים לאחר שהורשע בפעילות חבלנית. הוא התקבל בחגיגה בכפרים באזור, וקרא לאסד להישאר בתפקידו. "לא פעל נגדכם, אלא בעד ארצו"

צילום: שגב דהן, עריכה: יותם בן-דוד

ישראל שחררה את סדקי אל-מקט, דרוזי תושב רמת הגולן המחזיק באזרחות סורית, שישב בכלא הישראלי 27 שנה, לאחר שהורשע בפעילות חבלנית נגד ישראל. אל-מקט, תושב מג'דל שמס בן 45, נעצר באוגוסט 1985 והוא האסיר הסורי שישב לפרק הזמן הארוך ביותר בכלא הישראלי. בשירות בתי הסוהר אישרו את הפרטים, ואמרו כי הוא שוחרר לאחר שסיים לרצות את עונשו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שוחרר ויצא לחגוג. אל-מקט/מערכת וואלה!, צילום מסך

הבוקר הגיעו הוריו ואחיו לקבל את פניו בצאתו מכלא גלבוע. משם נסעו בני המשפחה למתחם נבי שועייב, הקדוש לדרוזים, שם התפלל אל-מקט. דרוזים רבים היושבים ברמת הגולן קיבלו אותו בכפר בוקעתא שבגולן ונשאו אותו על כתפיהם. אל-מקט הניף את דגל סוריה, וקרא לאסד להמשיך בתפקידו. עם הגיעו לכפר, גירש את נציגי התקשורת במקום, כשהוא מטיח בהם כי הם מייצגים את הכיבוש.

יוסף אל-מקט, בן דודו, סיפר: "הוא נולד מחדש. הוא נכנס לכלא בגיל 18 כשהיה צעיר, והוא יוצא אדם בוגר בן 45. הוא לא פעל נגד ישראל, הוא עשה את מה שהיה צריך לעשות עבור המדינה שלו – סוריה". השיירה שקיבלה אותו המשיכה לשאר הכפרים הדרוזיים ברמת הגולן, ותסיים את דרכה במג'דל שמס – שם הוא מתגורר – בארוחה חגיגית בבית הוריו, יחד עם כל חבריו ובני משפחתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully