וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המוהל שהתלוננו נגדו: "רוב הגרמנים - אנטישמים"

טל שלו

22.8.2012 / 13:20

הרב דוד גולדברג שנגדו הוגשה לראשונה בגרמניה תלונה בשל ביצוע ברית מילה, סיפר כי קיבל גיבוי נרחב גם מהקהילה הקתולית. "מרבית הגרמנים לא יודעים כלום על טקס המילה", טען

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

(צפו ברב הראשי לישראל, יונה מצגר, אתמול בגרמניה)

"רוב הגרמנים הם אנטישמים, והאנטישמיות שלהם התעוררה בגלל הפסיקה על איסור ברית מילה", כך אמר היום (רביעי) הרב דוד גולדברג, רב העיר הוף שבמדינת בוואריה בגרמניה, שנגדו הוגשה לראשונה תלונה במשטרה בגין ביצוע ברית מילה. בשיחה עם וואלה! חדשות סיפר גולדברג, מוהל מוסמך, שנולד בישראל ומתגורר בגרמניה ב-19 השנים האחרונות, כי קיבל גיבוי נרחב מהקהילה היהודית ומחלקים מסוימים בקהילה הקתולית בגרמניה, אך מרבית התגובות מלמדות אותו כי איסור ברית המילה, שנקבע בחודש יוני האחרון על ידי בית משפט בקלן, עורר גל של אנטישמיות בגרמניה.

"רוב הגרמנים סבורים שפסיקת בית המשפט עליונה לכל דבר, וכבר קיבלתי כמה פניות, טלפונים ואי-מיילים, מאנשים שאמרו לי 'זה החוק – ואם לא טוב לך אתה יכול לשוב למקום ממנו באת'. מרבית הגרמנים לא יודעים כלום על טקס המילה, והם מחברים את זה אוטומטית עם מילת נשים. הם בכלל לא מבינים מה זה".

גולדברג למד על התלונה מפניות עיתונאים, וטרם קיבל כל פנייה רשמית מהרשויות בנוגע לחקירת התלונה, שהוגשה בימים האחרונים על ידי רופא גרמני, שנחשב לאחד התומכים המובילים בהוצאת המילה מחוץ לחוק, ואף חתם בעבר על מכתב בנושא לקנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל. לדבריו, התלונה אינה נוגעת למקרה ספציפי, אלא לעיסוקו הכולל כמוהל. "אני לא מכיר את הרופא והוא גם לא מכיר אותי, אני רק יודע שהוא מתנגד נחרץ לבריתות ועוסק בגיוס אנשים נגד הנושא".

"יהודים באירופה חשים כי מדובר פה על מאבק נגד היהדות"

גולדברג הביע התנגדות נחרצת ליוזמה שמקדם הרב הראשי לישראל, יונה מצגר, לפתיחת בית ספר למוהלים בגרמניה בו מוהלים יהודים יעברו הכשרה רפואית על ידי רופאים גרמנים, במקביל להדרכה תיאולוגית מהרבנים. "אני חושב שזו טעות גדולה מאוד, כי מההצעה שלו אפשר להבין שהמוהלים צריכים הכשרה מקצועית מהרופאים הגרמנים והיא מטילה פגם במוהלים. ההיפך הוא הנכון, הרופאים הגרמנים מבצעים אולי 100 ניתוחי מילה במהלך הקריירה, הם חסרי ניסיון לעומת המוהלים, שמבצעים מאות ניתוחים בשנה והם אלה שצריכים ללמוד מאיתנו".

מאז נודע על כוונת התביעה בגרמניה להאשים את הרב גולדברג, התגייסו ארגונים יהודיים בגרמניה ובאירופה, ונערכים לסייע לו משפטית במאבק המשפטי העתידי, אם התביעה אכן תתקבל בבית המשפט. בארגון מרכז רבני אירופה, המייצג מעל 700 רבים אורתודוקסים ביבשת ומוביל בחודשים האחרונים את המאבק הציבורי והפוליטי נגד איסור ברית המילה, התקבלו מספר פניות מאנשי עסקים, יהודים ולא יהודים, לסייע במימון הוצאות המשפט שיידרשו. לדברי הרב אריה גולדבר, סמנכ"ל מרכז רבני אירופה, "יהודים באירופה חשים כי מדובר פה על מאבק נגד היהדות. זה מקומם אותם מחד ומאחד אותם מאידך, וזה יוצר הרבה מאוד סימפטיה בקרב האוכלוסייה שאינה יהודית".

במקביל, קואליציה של רבנים, אימאמים מוסלמים וכמרים נוצרים ממשיכה בניסיונות לקדם חקיקה בבונדסטאג שתקבע את חוקיות טקס המילה. גם ח"כ דני דנון (ליכוד) פנה היום לחברי פרלמנט גרמנים וביקש מהם לזרז את הליכי החקיקה עליהם התחייבה ממשלת גרמניה בעקבות הפסיקה בקלן.

לפניות לכתבת: tal_sh@walla.net.il

עוד בנושא
גרמניה: תלונה ראשונה נגד רב שערך ברית מילה
מרקל: "איסור ברית מילה? נהיה הבדיחה של העולם"
בית משפט בגרמניה קבע: ברית מילה אינה חוקית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully