וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק שזה לא ייגמר בעיסקת טיעון

דן מרגלית

21.8.2012 / 8:25

מדינה שלמה עצרה נשמתה במשך כמה ימים ועמדה פעורת פה לנוכח האפשרות שבעל הפיצוחייה מנתניה שושן ברבי יעלה ויבוא ממחבואו, עד שאמש נלכד בצפון נתניה והכל נשמו לרווחה. גם רעייתו ניצה, שחשה צירי לידה והגיעה בחסות מישהו לבית החולים לניאדו ללדת את פרי בטנה. בחוץ השתולל הגרעין האיראני ובסוריה נרצחו המונים בראש חוצות ובמצרים סתמו פיות של עיתונים ביקורתיים, וישראל עסקה בעבריין לשעבר, ועתה מחדש - שושן ברבי.

מדוע? מפני ששוב הוכח הכלל שטבעו חכמים כי מי שמרחם על אכזרים סופו שמתאכזר לרחמנים; ושוב הופר שיווי המשקל הנחוץ בין מידת הדין לבין מידת הרחמים; ומפני שברבי לא חשש לנהוג ברכב אף שרישיונו נשלל, וזאת סמוך מאוד לתחנת המשטרה. למה? מי הם שיגידו לו?

תאונות עלולות לקרות לכל אחד. הדורס אינו פושע פלילי בתנאי שלא שתה קודם לשוכרה ולא היה הלום סמים. אבל מה קורה כאשר הוא שתוי יותר מן המותר ודוהר מפני ששלטון החוק אינו מעז לבולמו? האם ראש עיריית נתניה מרים פיירברג חוששת מפניו? רבים תוהים. היא מכחישה, סתם טובת לב. גם לפי גירסתה - טוב הלב הזה עלה בחיי שלוש נשים וכמעט בעלילת דם נגד חף מפשע בשם יוחאי גליקסמן, החושש מברבי וניאות להתייצב במשטרה תחתיו ולהציג את עצמו כנהג הדורס.

הבעיה היא שברבי נענש בעבר ביד קלה

רעייתו חנה היא הדמות המרתקת בסיפור המעשה, שכן היא השמיעה זעקה חדה. לא ולא, היא רוצה את בעלה החף מפשע, שישן בבית בעת התאונה לצידה, ולא שיישב בכלא על לא עוול בכפו. האם הבינה במי ובמה התגרתה כאשר הלכה למשטרה וסתרה את הודאת בעלה וחילצה אותו מכתב אישום כוזב עם הודאה? והיא עשתה כן על דעת עצמה, ואולי אילו נועצה בבעלה היה אומר לה לשמור על שתיקתה ולא להסתבך, ובעיקר - כפי שסיפרה אתמול - שידעה כי בעלה יוחאי גליקסמן חושש ממעסיקו ברבי שבא לכפות עליו להפליל את עצמו. היא לא יודעת מדוע בעלה חושש מפניו. אבל, אמרה אתמול, אישה יודעת כשבעלה פוחד. מה שהוסיף לאומץ ליבה של חנה הצנומה בעיצומו של הריון.

הבעיה היא שברבי נענש בעבר ביד קלה. לכן נהג באיסור, ולא רק דרס אלא נמלט והיה מפוכח להזעיק את גליקסמן להחליפו בתפקיד הנהג, ומדוע שיחשוש? הרי הנהג שדרס את שחר גרינשפן המשותקת יצא בעיסקת טיעון שהיא חרפה, ואפילו בפרקליטות מודים כי היתה ביזיון אחד גדול, ומה? הפרקליט שחתם עליה הודח? השופטת שאישרה זאת נתבקשה לגשת לקופה ולקחת את כספי הפנסיה וללכת הביתה?

אילו ברבי היה נענש כראוי; אילו בני הזוג שדרסו ביהוד וברחו לזלול ויצאו מהכלא בעיסקת טיעון לאחר מאסר של שנתיים בלבד היו נענשים כראוי - גם ברבי היה שוקל היטב בדעתו אם לברוח. לא סתם - לברוח, להעליל ולהסתתר. אמש נלכד, ומה יהיו תוצאות עיסקת הטיעון הבאה?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully