וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חי בסבבה: האמן שהפך לצמחוני בזכות הכלב שלו מונטי

א.ב דן

21.8.2012 / 10:22

מדור חי בסבבה מארח הפעם את עדי לוי, אמן מעצב ובעליו האוהב של הכלב מונטי שמופי לוי, שיש לו אפילו עמוד פייסבוק משלו. מתברר שההיכרות עם מונטי שינתה את חייו

הכלב מונטי, הנקרא גם מונטי שמופי לוי, הוא אחד הפרזנטורים הלוהטים בעולם הכלבי כעת. לאחר שדגמן מזון כלבים חדש, כלבות שורקות לו מכל עבר בתל אביב כשהוא הולך לצד בעליו, האמן והמעצב עדי לוי. את חוש האסתטיקה המפותח והפרסום הראשוני רכש הכלב השחור בביקוריו הרבים בגלריות אליהן נוהג ללכת עדי, שם גם הפלאשים נצנצו עליו. תחילה הוא נבהל, אבל כבר התרגל והשלים עם חיי הזוהר. בימים אלה עדי משיק תערוכה חדשה, העוסקת בשכונת ילדותו בכפר סבא. ולצורך כך זימנו את שניהם לראיון, בו קיווינו לדלות פרטים מעניינים על אודות מונטי, שיש לו גם עמוד פייסבוק משלו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אהבה גדולה. עדי לוי/מערכת וואלה!, צילום מסך

עדי, איך מונטי ואתה הכרתם?

"מונטי, המכונה שמופי לוי בתיבת הדואר של שנינו, נמצא איתי זה חמש שנים. אימצתי אותו כשהיה בן שנתיים באירוע של SOS חיות בכלבייה העירונית תל אביב, ומאז, הוא איתי בכל מקום, בכל שעה ובכל עניין, למעט פגישות עסקיות ראשונות".

השמועה אומרת שבמקור הוא בכלל מערד?

"כן, במקור הוא מערד, כך שיש שני סלבס מערד - מונטי ועמוס עוז. השמועה אומרת גם שהוא מעורב אמסטף ולברדור. בכלבייה הם לוקחים כלבים שמיועדים להמתה בפריפרייה, כי יש שם פחות ביקוש ומודעות".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

מה קרה לך בעקבות מערכת היחסים עם מונטי?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פורטרט. מונטי/מערכת וואלה!, צילום מסך

"כשהייתי ילד, לא היה לי כלב. ההורים שלי לא רצו, כי הם חשבו, ובצדק, שהם אלה שבסוף יטפלו בו. אבל עכשיו כשאני מטפל בעצמי במונטי, הרבה דברים מרכזיים בחיים שלי קרו בזכותו: החיבור שלי לשכונה בה אני חי, ההיכרות עם כל כך הרבה אנשים, העובדה שנהייתי צמחוני מתוך הבנה שאם אני כל כך אוהב את מונטי אז אין הבדל בינו ובין עגל שנולד לפרה ברפת. כל זה קרה בזכות קרבה אינטימית לבעל חיים, רק אז אתה מבין את הנפש המדהימה שלהם ואת היכולת לגלות כמה אהבה יש בי לתת".

הטיפ של האמן עדי לוי: לתת את האוכל לכלב לאחר טיול

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כלב תרבותי. מונטי בגלריה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"תנו לכלב לאכול את המזון שלו אחרי טיול הבוקר, וגם אחרי טיול הערב - תמיד אחרי שמוציאים אותו לאיזושהי פעילות. יש לכך שתי סיבות: הראשונה היא שאם נותנים לכלב אוכל ואז מוציאים אותו, הוא כבד יותר, כי הגוף שלו עסוק בעיכול האוכל. הסיבה השנייה והיותר חשובה לדעתי היא שמבחינת חינוך להתניות, ככה בעצם גורמים לו "להרוויח" את האוכל. יש לגרום לו להבין שהוא לא מקבלים דברים כמובן מאליו ושגם כמונו, הם צריכים לדעת שיש להם תפקיד ושהם צריכים לעשות משהו כדי לקבל תמורה עבורו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אינטלקטואל. מונטי בתערוכה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בא לכם לקחת את הכלב שלכם לתערוכה "מרחב תמותה" של עדי לוי וניצן סט?
התערוכה מציגה עד ה-31 באוגוסט 2012 בגלריה אלפרד (לדף הבית של עדי לוי), רחוב בן עטר 19, פלורנטין, תל אביב. שעות פתיחה: ג'-ה': 17:00-21:00, ו': 10:00-14:00, שבת: 11:00-15:00.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הדפסה דיגיטלית של עדי לוי/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully