וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מופע האימים של נסראללה

ד"ר ראובן ברקו

20.8.2012 / 7:43

בסיפורי "אלף לילה ולילה", שחלקם נכתבו בפרס העתיקה, מיתמר "ג'יני" מעששית קסמים ומבצע את הוראות אדוניו. האגדה זכתה להפקה בהוליווד ולאחרונה זכתה לחיקוי נלעג גם בביירות. בסוף השבוע הגיח חסן נסראללה ממעמקי מקלטו כג'יני מדולדל למופע אימים נגד ישראל. בתרגילי לוחמה פסיכולוגית שקופים איים בהרג המוני של אזרחי ישראל בטילים, ולחך בנרצעות את אחוריה של ההנהגה הפרסית ה"עוצמתית", הלהוטה לדבריו לחסל את ישראל אם זו תספק לה "סוף סוף" את ההזדמנות.

היה משהו גרוטסקי בתנועותיו העגלגלות עד כדי חשד של נסראללה ובאיומיו הרדודים. ניכר בדבריו כי לא שכח כיצד הרסה ישראל את תשתיות חיזבאללה ב-2006 והמיטה נזקים ברכוש ובנפש לתומכיו. מהות התפקיד של ג'יני היא ציות להוראות אדוניו. בשל עצמותיו השבורות יודע נסראללה המורתע והמפוחד, שמשמעות מעשיו תהיה הרסנית לו ולתומכיו. לאיראנים רע עכשיו והוא חייב לאיים ולבצע פיגועים בשליחותם. יש להניח שנסראללה מייחל לכך שלאיראן תהיה פצצה ואז יהפוך לשייח' בעצמו.

נראה כי השניים (נסראללה ואיראן) הבינו שישראל, החמושה באמצעי לחימה חסרי תקדים לתקיפה ולהגנה, מתכוננת באמת לפעולה הרסנית נגד איראן ואולי גם נגד חיזבאללה, שהרי המשל הערבי גורס כי "הרטוב אינו חושש מגשם". הסיוט שלהם הוא שישראל וארה"ב יתקפו, בסיוע מדינות ערב הסוניות, את אתרי הגרעין האיראניים בפצצות חודרות, ואולי אף יזהמו את אתרי הגרעין בנשורת שלא תאפשר עוד גישה אליהם. כיוון שכך, התחייב אחמדינג'אד בשבוע שעבר כי "המזרח התיכון החדש יהיה נקי מארה"ב ומישראל". בעקבות נאומו יצאו מיליוני איראנים מוסתים לרחובות בסיסמאות "מוות לאמריקה ולישראל".

אם איראן תחטוף גם נסראללה יחטוף

ככל שהשרשרת האיראנית-סורית-עלאווית נשברת, גוברת האופוזיציה לחיזבאללה בתוך לבנון. עתה משמשת לבנון זירת אלימות, חטיפות בין-עדתיות של פוליטיקאים ואזרחים והצהרות ופעילויות נגד סוריה ומיליציית הטרור של חיזבאללה. עם זאת, שואב הארגון הרצחני עידוד מסירובו של האיחוד האירופי, "צדיקי דור" שכמותם, להכריז עליו כארגון טרור.

בינתיים, רבים מתושבי הכפרים השיעיים בדרום לבנון ובדאחיה של ביירות נרגנים, שכן עד היום טרם נתקבל מהפטרונית האיראנית פיצוי מלא לשיקום ההרס שגרמה ישראל. לכל לבנוני ברור שלא כדאי להיכנס שוב להרפתקה דומה. נסראללה אינו צריך להכות עצמו בשרשראות עד זוב דם כדי להבין שאם תחטוף איראן יחטוף גם הוא, וכי פטרוניתו מורעבת עתה בשל הסנקציות שמפעיל נגדה המערב, ואינה יכולה לממן את גרורתה הטרוריסטית.

סביר שהעולם הערבי הבין שאחמדינג'אד, שעמו נתון בסנקציות קשות בדרך לפצצה, לא נושא בסבל זה רק בגלל כמה ציונים מסוכסכים ומתלבטים, וכי "משחרר פלשתין וירושלים" מתכוון לטרוף אותם ואת נכסיהם במפרץ. ובינתיים, עד הבחירות בארה"ב יתרגם ה-CIA לנשיא שייבחר את מחויבות מנהיגי איראן לחסל את ישראל ואת הנוכחות האמריקנית במזרח התיכון. נראה שאחר כך הכל יהיה פשוט יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully