וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש שופטים בירושלים, אך גם ממשלה

שוקי סט

19.8.2012 / 19:32

בג"ץ הורה על פינוי המאחז מגרון, שנבנה על אדמות פלסטיניות פרטיות. יהושע סט, תושב המאחז, משוכנע כי כל יהבה של הפרקליטות לנקום בפעילי ימין. כאן אמורה להתערב הממשלה

לפני כמה חודשים חתמו תושבי מגרון על הסכם עם ממשלת ישראל, על מנת למנוע מראות פינוי קשים. בהסכם התחייבה המדינה לבחון השארת נוכחות אזרחית, המותרת על פי החוק, על אדמת מגרון ובתמורה יעברו תושבי מגרון לאתר סמוך - יישוב הקבע שלהם.

מאז זרמו מים רבים בירדן, ובינתיים בג"ץ לא קיבל את לוחות הזמנים בהסכם ובכך גרם עוול מוסרי לתושבי מגרון, שאולי זה הזמן להזכיר שמדובר באזרחים שומרי חוק, אשר עלו להתיישב במגרון בעידוד ובמימון ממשלות ישראל; בגברים המשרתים ביחידות קרביות במילואים; וכן ב-200 ילדים שאמנם צבע עורם מעט בהיר מצבע עורם של ילדים אריתראים וסודנים, אך גם הם לא עשו כל רע ולא מגיע להם לעבור כל שנתיים דירה רק כיוון שלפרקליטות ולבג"ץ מתחשק להתעלל באנשי ימין.

בינתיים גם רכשו תושבי מגרון חלק גדול מאדמות היישוב, כך שלא מדובר כבר באדמות נפקדים או אדמות "פרטיות פלסטיניות", אלא באדמות של יהודים כשרים, שנקנו בהרבה יותר מכסף מלא.

כל רצון הפרקליטות להתנקם בפעילי ימין

בינתיים פרסמה את מסקנותיה ועדה בראשות שופט בית המשפט העליון בדימוס, אדמונד לוי, שהוקמה כדי לברר, בין היתר, מה מותר לעשות על פי חוק באדמות הנפקדים, כמו אלה הקיימות במגרון, בחלק ההתנחלות שלא נרכש. על פי מסקנות הוועדה, אין שום מניעה להשאיר את כל משפחות המתנחלים במגרון בביתם, ולפצות את מי שיוכיח בעלות על האדמות שנטען כי שייכות לפלסטינים.

בינתיים, אגב, פנו תושבי מגרון לבג"ץ כדי לצמצם את החלטת פסק הדין הקובע שיש לגרשם מבתיהם, רק לאדמות שלא נרכשו ולהותיר את המשפחות המתגוררות על אדמות יהודים בבתיהם.

ההתנחלות מגרון, אפריל 2012. נמרוד סונדרס
הממשלה מתנערת ממסקנות השופט בדימוס לוי. המאחז מגרון/נמרוד סונדרס

בינתיים, גם החליטה ועדת השרים לענייני התיישבות בראשות ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לתמוך בעמדת התושבים ולבקש מבג"ץ לאפשר את השארת המשפחות. החלטה זו אף התקבלה כהחלטת ממשלה.

עם זאת, למרות כל הדברים שקרו, עומדת פרקליטות המדינה, בראשות היועץ המשפטי יהודה וינשטיין, על רגליה האחוריות בדרישה לפנות את התושבים מבתיהם כאילו היו מטלטלין שברצותך הם כאן וברצותך יהיו מחר שם. כבר אין זכויות אזרח, אין זכויות קניין, אין חוקי יסוד ואין הגנת הצדק. יש רק רצון אחד: לראות מתיישבים יהודים מפונים מבתיהם על נשיהם, ילדיהם וכל מטלטליהם. אין סיבה, אין היגיון, אין צדק ואין מוסר, אבל למי אכפת.

אם חשבתם שאתם גרים במדינה דמוקרטית, אז חשבתם. בפרקליטות חושבים אחרת. דמוקרטיה וזכויות אזרח הן אופיום להמונים. מה הם מבינים שם בממשלה, באשר למה טוב למדינה הזאת, הרי בשביל זה יש שלטון חוק - בניגוד לשלטון הדמוקרטי ולא כמשלים לו – רק כדי להגיד לראש הממשלה: עד כאן. זכויות אדם מיועדות רק לעובדים זרים וערבים. המתנחלים הם אזרחים סוג ב' ויש לנקוט נגדם יד קשה, גם אם זה לא ממש לפי הצדק והמוסר, כך חושבים להם הפרקליטים מרחוב סלאח א-דין.

הגיע הזמן שאתם, חברי ממשלת ישראל, תשימו לזה סוף. מקרה מגרון הוא מקרה בוחן עבורכם. תוכיחו לעם ישראל קבל עם ועולם, שאמנם יש שופטים בירושלים, אך יש שם גם ממשלה.

הכותב הינו תושב המאחז מגרון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully