וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בול מאסטיף, דוג דה בורדו, קאנה קארסו - איזה גזע מתאים לילד?

ד"ר אייל נחמיאס

20.8.2012 / 10:02

ד"ר אייל נחמיאס, וטרינר הבית של וואלה! בעלי חיים, עונה על שאלות גולשים: מותר לכלב לאכול ענבים? מה עושים אם אמא לא מרשה לאמץ כלב?

אילוסטרציה. ShutterStock, ShutterStock
ייאלץ לוותר על הענבים/ShutterStock, ShutterStock

הכלב שלי אוהב ענבים. מותר לו?

ענבים נמצאים ברשימת הדברים שאסור לתת לכלב. קיימים בענבים מרכיבים שעלולים לגרום לכלב להרעלה של ממש וכשל של הכליות בתוך יממה ולעתים יותר, ולהסתיים במוות. גם צימוקים או כל צורה אחרת של ענבים רעילה לכלבים ורצוי מאוד להימנע מכך. סימנים עלולים להיות הקאה, חולשה, היעדר רצון לשתות, אי מתן שתן והתמוטטות.

שימו לב לא להשאיר ענבים על השולחן או בהישג ידו של הכלב.
כתבה על כך ניתן לקרוא בכתבה "כלבים וחתולים: וטרינר וואלה! מסביר איזה מזון מסוכן להם"

אני ממש ממש אוהבת בעלי חיים. זה חלק ממני. בכל פעם שאני רואה חתול רחוב או כלב נטוש אני מביאה להם חלב או מים. אני ממש רוצה כלב, אבל אמי לא מסכימה. יש לך רעיון איך לשכנע אותה? היא אוהבת חיות, אבל לא רוצה שיהיה לנו כלב.

כלב וצעירה. Cindy Hughes, ShutterStock
אני ממש רוצה כלב, אבל אמי לא מסכימה/ShutterStock, Cindy Hughes

אני מאוד שמח כי יש לך חיבור רגשי טוב עם חיות. עם זאת יש לדעת ולזכור כי מדובר בהתחייבות לא פשוטה ואין להקל ראש בכל הקשור לאחזקה ולטיפול נכון בכלב. מדובר בהשקעה כספית, התחייבות לטיולים, לטיפול נכון ועוד. ההורים בהחלט חייבים להיות מוכנים להתחייבות הזאת, ועד אז אני מציע לך להתנדב באחת עמותות ההצלה השונות, מרפאה וטרינרית או בכל מקום אחר בו תוכלי לממש חלק מהאהבה בלי התחייבות ארוכת טווח ובלי לערב את ההורים בהחלטה כרגע. בהמשך, כשהורייך יראו שאת רצינית ומוכנה להתחייב, אני מאמין כי ישקלו מחדש את ההחלטה.

יש בהחלט כלבים שיותר קלים לטיפול ולחזקה מכלבים אחרים. כשיגיע הזמן, אני מציע לאמץ כלב מעורב קטן עד בינוני, לא פחוס אף וכזה שאינו משיר הרבה שיער, כלב שדורש יחסית מעט פעילות ובקיצור שטיח ביתי נוח, אך עם אופי נוח ועליז ולא הרסני.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

יש לנו בולדוגית צרפתייה בת 10 חודשים. היא נוחרת, וכשחם, הנשימה שלה כבדה. האם זה בסדר? איך אפשר לעזור לה לנשום בקלות כשהיא ישנה?

כלבלב בולדוג אנגלי. WilleeCole, ShutterStock
נוחרת בכבדות בקיץ/ShutterStock, WilleeCole

הנשימה הכבדה בגזעים פחוסי האף עלולה להסתבך בקלות במזג אוויר חם מאוד. חשוב לא להוציא אותה לטיולים ארוכים ולנסות לצמצם אותם לשעות הקרירות. יש לעתים בעיה אנטומית הגורמת לכלב לא לנשום טוב: נחיריים צרים, חך רך וארוך במיוחד, בעיה של שרירי הלוע החוסמת צד אחד ולעתים אפילו שני צדדים.

כל הבעיות הללו ניתנות לפתרון ולשיפור משמעותי בחיי הכלב על ידי ניתוח מיוחד שיתקן את הבעיה.

אני רוצה לאמץ כלבה (יש לי בבית גולדן שלא מסתדר עם זכרים) ויש לי שלושה ילדים. אני מתלבט בין שלושה גזעים: בול מאסטיף, דוג דה בורדו וקאנה קארסו. חשוב לי כלב מרתיע אך גם סבלני מאוד כלפי ילדים. מה המלצתך?

אילוסטרציה. ShutterStock
מתאים לילדים?/ShutterStock

שלושת הכלבים הללו מוצאם מהכלב העתיק מאסטיף, ממנו יצאו כלבים רבים אחרים. המראה של כולם מרתיע ועצם גודלו של הכלב והמראה הפחוס יוצר רושם. עם זאת, כולם בהחלט כלבים מאוד נוחים ויכולים להיות כלבי משפחה מקסימים. כמובן בכל גזע יש "תפוחים רקובים" ויש לדעת לבחור את הכלב מבית גידול או ממקום בו ניתן לראות את ההורים ואופיים. לעתים רחוקות יש כלבים עם אופי בעייתי או תוקפן.

חשוב לדעת דבר קטן על נושא הריור: כל הגזעים שהזכרת עלולים לרייר לא מעט, אם כי יש לכך פתרון בגיל בוגר - תיקון הקפל בשפתיים שיפסיק את הריור. כזה ניתוח בוצע לאחרונה בהצלחה בכלבת בול מסטיף במרפאתנו.

יש לי חתולה מחוסנת בת 5 חודשים. במהלך השבוע האחרון נראה (וגם מריח) כאילו היא סובלת מגזים. היא גם פספסה פעמיים את ארגז הצרכים, מה שלא אופייני לה. לא שינינו לה אוכל, ואין סיבה נראית לעין. האם יש סיבה לדאגה?

כף לניקוי חול לחתולים. ShutterStock
החתולה פספסה את ארגז הצרכים/ShutterStock

יש לעתים בעיות מעיים והתרבות של חיידקים לא טובים שעלולים לגרום לגז ולצואה רכה ואף לשלשול. פתרון מתאים יכול להיות מתן פרוביוטיקה המעניקה מיד חיידקים טובים למעי וגורמת לו לווסת את פעילותו ולהפחית את תופעת הגז והשלשול.

במזונות מסוימים לחתולים יש תוספת של סיבים תזונתיים שמהווים מקור מזון טוב לחיידקים טובים - זו נקראת פרה ביוטיקה, כלומר מעניקה תנאים נוחים להתפתחות החיידקים הטובים. שימו לב גם לטריות המזון, רצוי מזון שלא אוחסן יותר מחודש רצוף לאחר פתיחת השק.

צילומים: ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully