וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'כיה עצרה "חקיין של ברייויק" שאגר מטענים ונשק

19.8.2012 / 16:15

המשטרה פשטה על ביתו של גבר צעיר בעיר אוסטרבה, והחרימה מהמקום תת-מקלע ומדי שוטר. לדברי החוקרים, הוא התחזה ברשת לרוצח ההמונים הנורבגי, שהשבוע יתפרסם גזר דינו

צילום: רויטרס, עריכה: אמיר קוטיגרו

משטרת צ'כיה הגישה בסוף השבוע כתב אישום נגד גבר צעיר, שייתכן שביקש לחקות את מעשיו של אנדרס בריוויק, הנורבגי שרצח עשרות בני אדם באוסלו בשנה שעברה. הטלוויזיה הצ'כית שידרה את הנאשם מובל מניידת לתחנת משטרה כשהוא אזוק ומחייך. הוא נעצר לפני עשרה ימים בפשיטה על דירתו באוסטרבה ושמו לא נמסר. האישום נגדו אינו ברור לגמרי.

לפי מעט הפרטים שנמסרו, מדובר בגבר בן 29, שלטענת התביעה "העריץ" את המחבל הנורבגי. כלי תקשורת בצ'כיה מדווחים כי בדירתו של הצעיר באוסטרבה, העיר השלישית בגודלה במדינה, אותרו כלי נשק רבים, בהם תת-מקלע, חומרי חבלה וזיקוקים ומערכת להפעלת מטען בשלט רחוק. ככל הנראה נמצאו שם גם מדי שוטר. 80 הדיירים בבניין פונו ממנו לפני שהשוטרים פשטו על הדירה.

המחבל אנדרס ברינג בריוויק בדיון במשפטו בבירת נורבגיה, אוסלו, 16 באפריל 2012. רויטרס
אנדרס בריוויק בדיון במשפטו בחודש אפריל/רויטרס

מפקד המשטרה באוסרטבה, רדובן וויטה, אמר לעיתונאים כי הנאשם ערך ניסויים בכלי נשק שונים כדי לבדוק את מידת הקטלניות שלהם. לדבריו, הצעיר השתמש בשמו של בריוויק בפורומים שונים ברשת. הוא סירב להוסיף פרטים נוספים.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

גזר הדין של בריוויק - ביום שישי

הנאשם הכחיש את האישומים נגדו, ואמר לכתבים: "תפסתם את האיש הלא נכון". רשת סקיי מדווחת כי החשוד ריצה חצי שנת מאסר בגין אחזקת חומרי חבלה. כמה שכנים סיפרו לרשת חדשות מקומית כי הצעיר היה "לא-יציב נפשית", אך אינו מוכר להם כפעיל פוליטית.

כשהוא לבוש מדי שוטר, אנדרס בריוויק, פעיל ימין קיצוני, רצח 77 בני אדם ב-22 ביולי בשנה שעברה, בפיגוע מול קריית הממשלה באוסלו ובמסע ירי במחנה קיץ סמוך. מרבית הקורבנות היו נערים, בהם בנים לחברי המפלגה הסוציאליסטית. גזר דינו יינתן ביום שישי. השופטים יאלצו להכריע אם הוא היה שפוי כשעשה את הפיגוע. ההגנה מבקשת להכריז עליו ככשיר לדין, כדי שיוכל להישלח לכלא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully