וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: נשיא מצרים יבקר באירן בסוף החודש

ניר יהב

19.8.2012 / 0:08

סוכנות הידיעות המצרית מדווחת כי מורסי ייענה להזמנת טהרן להשתתף בכינוס המדינות הבלתי מזדהות. זה יהיה הביקור הראשון של נשיא מצרי ברפובליקה האיסלמית מאז המהפכה באירן

עריכה: יאיר דניאל

צפו במורסי מחבק את אחמדינג'ד בכינוס ועידת מדינות איסלמיות, השבוע

נשיא מצרים, מוחמד מורסי, יבקר בסוף החודש באירן, במסגרת כינוס המדינות הבלתי-מזדהות – כך דווח אמש (שבת) בסוכנות הידיעות המצרית הרשמית, מפי מקורות בלשכתו של מורסי. עד כה, לא נענה מורסי להזמנה האירנית להשתתף בכינוס, אולם המקורות טוענים כי יגיע לטהרן ב-30 באוגוסט, בדרכו חזרה מביקור בסין – הביקור הראשון של מנהיג מצרי באירן מאז ההפיכה האסלמית לפני יותר מ-30 שנים.

השבוע השתתף מורסי בכינוס של המדינות האסלמיות שנערך בערב הסעודית, שם נפגש לראשונה עם נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד. השניים אף התחבקו והתנשקו לעיני מצלמות הטלוויזיה, רמז להתקרבות בין מורסי, איש תנועת האחים המוסלמים, לבין אחמדינג'ד. בין שתי המדינות שוררת מתיחות קשה מאז המהפכה באירן ובעקבות חתימת הסכם השלום בין ישראל למצרים, וכיום אין ביניהן יחסים רשמיים.

בנאומו בכינוס בערב הסעודית תקף מורסי את נשיא סוריה בשאר אסד – בן-בריתו הקרוב של אחמדינג'ד. "הגיע זמנו של משטר אסד ללכת", אמר. בנוסף אמר כי יש צורך בשיתוף פעולה בין מצרים, טורקיה, ערב הסעודית ואירן על מנת לפתור את המשבר בסוריה. מורסי מתח ביקורת גם על מדינות ערב שלא פועלות מספיק בנחישות, לדבריו, כדי לשים קץ לאלימות בסוריה. "אני מתפלא על אלה שממתינים עם פתרון המשבר בסוריה, וזאת למרות שפיכות הדמים שם".

עם בחירתו של מורסי לנשיאות מצרים ביוני האחרון, עלתה סוגיית היחסים עם אירן לכותרות. סוכנות הידיעות האירנית פארס מיהרה לפרסם "ראיון" עם מורסי, בו הוא הצהיר, לדברי הסוכנות, כי ברצונו לחזק את קשרי מדינתו עם הרפובליקה האסלמית. דוברו של נשיא מצרים מיהר להכחיש את קיום הראיון. "הנשיא מורסי מעולם לא התראיין לסוכנות הידיעות 'פארס'. הראיון פוברק ולשכת הנשיא החלה לנקוט פעולה משפטית נגד סוכנות הידיעות", אמר הדובר, יאסר עלי.

(עדכון ראשון - 21:00)

עוד בנושא
הניחו למשקעים: מורסי ואחמדינג'ד התחבקו בחום
הראיון מפארס - מורסי: נחזק הקשרים עם אירן
מקורב למורסי: הראיון עם הסוכנות האירנית מפוברק

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully