וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסיעת חייו: עלה על מונית והפך לסוכן סמוי

קובי דוד

16.8.2012 / 13:37

איש מג"ב שלא היה בתפקיד פגש נהג מונית שניסה לקנות ממנו אמצעי לחימה. הוא פנה למשטרת ישראל והופעל כסוכן סמוי. המבצע הוביל להגשת כתב אישום נגד הנהג

נפל בפח: פרקליטות מחוז צפון הגישה בתחילת השבוע כתב אישום לבית המשפט המחוזי בנצרת נגד נהג מונית בן 47, תושב העיר, בגין ניסיון סחר בנשק ועבירה של סחר בנשק.

על פי כתב האישום, בנסיעה שגרתית שביצע הנהג בקו המחבר בין נצרת לעפולה, עלה לרכבו שוטר מג"ב כשהוא לבוש בבגדים אזרחיים וברשותו רובה מסוג M-16 קצר. הנהג פתח בשיחה עם הנוסע ובסופה פנה אליו בבקשה לרכוש ממנו אמצעי לחימה שונים, דוגמת כדורים לנשק ורימוני הלם. השוטר החליט לשתף פעולה עם הנהג והשניים החליפו מספרי טלפון.

יממה לאחר מכן התקשר הנהג לשוטר ושאל האם יוכל לרכוש את מבוקשו. השוטר, שביקש לשוחח מאוחר יותר, מיהר לדווח למשטרה על הנהג שמעוניין לסחור בנשק, ובמשטרה הוחלט להפעילו כסוכן סמוי שיענה לכל בקשותיו של הנהג. השניים נפגשו לאחר מספר ימים בעפולה, ובפגישתם סיכמו כי השוטר ימכור לנאשם רובה M-16 עבור 15 אלף שקלים; אקדח בשווי 8,000 שקלים; רימון רסס עבור 500 שקלים ורימון הלם בעלות 200 שקלים.

"הנאשם טען בחקירתו כי האירוע התחיל בצחוק"

על מנת להפליל את הנאשם בביצוע סחר בנשק, החליט השוטר להיפגש עמו פעם נוספת ולמכור לו מאות כדורים לרובה מסוג עוזי. הנאשם ביקש מהשוטר להחביא את הכדורים בתא המטען, ושילם לו 500 שקלים.

בתחילת השבוע החליט שופט בית המשפט המחוזי, יוסף בן חמו, לשלוח את הנאשם למעצר בית מלא, שכולל אזיקון אלקטרוני שיוצמד לרגליו עד תום ההליכים. הנאשם, שמיוצג בידי עורך הדין עבד פאהום מהסניגוריה הציבורית, נדרש להפקיד 15 אלף שקלים, וכן לבצע התחייבות של שני ערבים בסך 50 אלף שקלים.

עורך הדין ואסים דאהר, הממונה על מחלקת המעצרים בסנגוריה הציבורית, אמר לוואלה! חדשות כי "מדובר באדם נורמטיבי בדרך כלל, שעובד שנים כנהג מונית. הנאשם שיתף פעולה עם המשטרה בחקירה, טען כי האירוע התחיל 'בצחוק' מבלי שהייתה לו כל כוונה לבצע רכישות נשק או תחמושת, אך בהמשך התפתה להצעות השוטר, שהפך בשלב זה לסוכן משטרתי, וביצע את העבירות המיוחסות". לדברי דאהר, "בית המשפט אף התרשם מכנות דבריו של הנאשם, שסיפר מיד בחקירתו את הגרסה שלו והורה על שחרורו בתנאים של מעצר בית מלא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully