וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: טקס חילופי מח"טים במערת המכפלה

יהושע בריינר

15.8.2012 / 21:22

בצעד חריג ביקש מפקד חטיבת יהודה היוצא, אל"מ גיא חזות, לקיים את הטקס במתחם המערה בחברון. "אין כאן אמירה דתית או פוליטית, אלא עניין ישראלי ציוני טהור", הדגיש

פיקוד מרכז ציין היום (רביעי) לראשונה טקס חילופי מפקדי חטיבה ברחבת מערת המכפלה בחברון. עד כה קיימה חטיבת יהודה את טקסי החלפת מפקדיה בבסיס בהר מנוח, ולא בחברון עצמה, אלא שהיום בצעד חריג ביקש מפקד החטיבה היוצא, אל"מ גיא חזות, לקיים את הטקס ברחבת מערת המכפלה, סמוך ליישוב היהודי בחברון ולשכונות הישנות של חברון הפלסטינית.

טקס החלפת מח"ט במערת המכפלה בחברון , אוגוסט 2012. דייב בוימוביץ'
"המקום הזה הוא בעל התוקף המשפטי המוסרי של העם היהודי". טקס החילופים/דייב בוימוביץ'

בטקס, בו נכנס לתפקיד אל"מ אבי בלוט ונערך במעמד אלוף פיקוד מרכז ניצן אלון, התייחס חזות לבחירה לקיים את הטקס בצעד נדיר ברחבת מערת המכפלה. "יש סמליות רבה בציון הטקס במקום הזה, על כל משמעויותיו, שריגש אותי כל פעם מחדש", אמר חזות, "המקום הזה הוא בעל התוקף המשפטי המוסרי של העם היהודי, לחזקה ושייכות לארץ ישראל. אין כאן אמירה דתית או פוליטית, אלא עניין ישראלי ציוני טהור, כפי שכתב בן גוריון בעצמו במגילת העצמאות. המערה, הניצבת כאן לידינו, היא הביטוי החזק ביותר לראשוניות שלנו על ארץ ישראל".

בחירתו של חזות לקיים את הטקס במערת המכפלה התקבלה באהדה רבה על ידי אנשי היישוב היהודי בחברון, שהביעו שביעות רצון מהחלטתו התקדימית. "זהו חלק מתהליך חיזוק הקשר של עם ישראל ומערת המכפלה בחברון, וטבעי שהמערכת הצבאית מרגישה שזה המקום להעצים את הכוח של צה"ל ולקיים דווקא פה, במקום שמסמל את הקשר של עם ישראל לארצו, טקסים צבאיים. המסר מהטקס הזה הוא הטבעיות והנצחיות של עם ישראל בחברון", אמר הלל הורוביץ, איש היישוב היהודי בחברון.

מנגד, בארגון "שלום עכשיו" הביעו ביקורת קשה על קיום הטקס במתחם המערה. "קיום אירוע החלפת מפקד החטיבה במערת המכפלה הוא פגיעה פוליטית ימנית של מפקד הגזרה כלפי כלל החיילים המשרתים. צה"ל לא יכול להפוך לצבא פוליטי, השייך אך ורק לצד אחד של המפה הפוליטית, ועליו להפריד בין ביצוע המשימה ובין העברת תכנים פוליטיים שנויים במחלוקת".

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully