וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה: אושפז בבילינסון ומת כתוצאה מ"רצף כשלים"

גלעד גרוסמן

15.8.2012 / 16:20

בית החולים נתבע לשלם כמיליון שקלים בעקבות מותו של אדם שאושפז עם כאבי בטן, ובתום 4 ימים מת מקריסת מערכות בשל "חוסר תשומת לב", לפי התביעה

לבית משפט השלום בתל אביב הוגשה בשבוע שעבר תביעה בסך יותר ממיליון שקלים נגד בית החולים בילינסון בפתח תקווה, על ידי אלמנה של גבר שמת כתוצאה מקריסת מערכות, ארבעה ימים לאחר שאושפז בבית החולים כשהוא סובל מכאבי בטן.

"רצף כשלים בטיפול ובהשגחה גרמו להידרדרות מתמשכת עד לפטירתו של המנוח", נכתב בתביעה שהוגשה באמצעות עורכת דין ענבל זוהר ממשרד גולדפרב זליגמן ושות'. על פי כתב התביעה, המנוח הגיע לבית החולים באוקטובר 2008. בדיקה ראשונה בחדר המיון הראתה שהוא סובל מדלקת בלבלב, ובגינה הוא אושפז וקיבל נוזלים רבים, אולם לא הצליח להטיל שתן. למרות זאת, הוא לא נבדק על ידי רופא למעלה מיממה ומצבו הידרדר. רק למעלה מ-36 שעות לאחר שאושפז בדק אותו רופא ממחלקת הטיפול הנמרץ והורה להעבירו למחלקה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גם לאחר הידרדרות במצבו, נטען בתביעה, נקבע כי הוא "ללא מצוקה נשימתית". בית החולים בילינסון/מערכת וואלה!, צילום מסך

לאחר ההוראה, נטען בתביעה, המנוח עבר במחלקה שבה אושפז מספר בדיקות שהראו תוצאות חריגות, אולם לא נעשה דבר כדי למנוע את ההידרדרות במצבו. הוא החל להישמע מבולבל ולא ממוקד, אך רופא שבדק אותו קבע כי הוא "ללא מצוקה נשימתית". כחצי שעה לאחר מכן הוא איבד את הכרתו והרופאים נאלצו לבצע בו החייאה. הרופאים קבעו כי הוא סובל מכישלון רב-מערכתי, אולם עברו ארבע שעות נוספות עד שהוא הועבר למחלקה לטיפול נמרץ. לאחר מכן הוא חובר לדיאליזה במשך כ-24 שעות, כאשר למרות ירידה דרסטית בערכי ההמוגלובין שלו הוא לא קיבל עירוי דם. לבסוף ניתקו אותו הרופאים מהדיאליזה, ואמרו לאשתו שנותרו לו שעות ספורות לחיות. לבסוף הוא נפטר מאי-ספיקה רב-מערכתית.

מהתביעה עולה, כי מומחה שבדק את הטיפול שניתן למנוח קבע כי הטיפול היה "רצוף כשלים, לוקה באי תכנון וחשיבה מראש אודות הטיפול הדרוש... חוסר תשומת לב וערנות להתפתחויות במצבו הרפואי, אי עמידה בהוראות טיפול שניתנו ואיחור במתן הטיפול שהיה דרוש".

מבית החולים בילינסון נמסר בתגובה כי כתב התביעה טרם הגיע לבית החולים: "לכשיגיע, נלמד את הפרטים ונערך להגשת כתב הגנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully