וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד החוץ: "החלטת האיחוד נגד מודיעין מתעלמת מהמציאות"

טל שלו

14.8.2012 / 20:07

במשרד החוץ טוענים שההחלטה לא להכיר בעיר מודיעין-מכבים-רעות כחלק משטח ישראל, ועל כן לא זכאית להקלה במס, היא מחטף. "העיר היא חלק אינטגרלי מישראל, ואין ספק על עתידה"

משרד החוץ הישראלי הביע היום (שלישי) זעם על החלטת האיחוד האירופי שלא לכלול את העיר מודיעין-מכבים-רעות בהסכם הקלות המכס ממנו נהנים מוצרים מתוצרת ישראל בכניסה למדינות האיחוד, כיוון שאינו מכיר בשטחי ההפקר בין ישראל לבין הגדה, שנקבעו בקווי הפסקת הנשק ב-1949, כחלק משטח ישראל. לטענת גורמים ישראלים, מדובר ב"מחטף" של האיחוד.

מודיעין-מכבים-רעות ביחס לקו שביתת הנשק מ-1949:

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

דובר משרד החוץ, יגאל פלמור פרסם הודעה לפיה "כל מי שמכיר את המציאות מבין כי העיר היא חלק אינטגרלי ממדינת ישראל, ואין שום ספק באשר לעתידה". שגרירות ישראל למוסדות האו"ם, הגישה מחאה רשמית למוסדות האיחוד בבריסל בעקבות הכנסת מודיעין לרשימה. "האיחוד האירופי מתעלם מהמציאות כשהוא כולל בתחום המחלוקת נושאים ומקומות שכלל אינם מצויים בה", נמסר ממשרד החוץ.

"מי שמחרים - סופו שיחרימו אותו"

בימים האחרונים פרסם האיחוד האירופי רשימה עבור יבואנים ממדינות אירופה, שבה מודיעין-מכבים-רעות מוגדרת כיישוב שהייצוא ממנו לא מוכר כייצוא מישראל. על פי הסכם הסחר החופשי בין ישראל לבין האיחוד רוב הסחורות המיוצרות בשטח ישראל פטורות ממכס. מוצרים שמקורם בהתנחלויות לא נהנים מהקלות, והיבואנים הישראלים נדרשים לרשום את שם המקום שבו מיוצר המוצר על תוויתו. בין היישובים הנכללים ברשימה, הקובעת למעשה תשלום מכס נוסף על מוצרים המיוצרים בשטחים שמחוץ לקו הירוק בהתאם לכתובת המיקוד שלהם ברשות הדואר, גם יישובים ברמת הגולן, בקעת הירדן, מזרח ירושלים והגדה המערבית.

במשרד החוץ הדגישו כי גם לגבי שאר היישובים הכלולים ברשימה "הגישה האירופית, שאינה חדשה, לא לרוחה של ישראל". לדברי אנשי המשרד, בין ישראל לבין מוסדות האיחוד "מתנהלת הידברות דיפלומטית מתמשכת בין הצדדים", אך עם זאת הביעו זעם על כך שבישראל לא עודכנו לגבי פרסום הרשימה באתר הנציבות האירופית וכן באתרי רשויות המכס המקומיות במדינות החברות באיחוד. במשרד החוץ הישראלי האשימו כי "האיחוד קטע באופן לא מקובל תהליך של משא ומתן עם ישראל בנושא. פעולה זו מעוררת תחושה של מחטף".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

שר ההסברה והתפוצות, יולי אדלשטיין, אמר בעקבות החלטת האיחוד כי "אם מודיעין אינה חלק מישראל, אזי האיחוד האירופאי אינו חלק מהמציאות. מסתבר שמבחינת האיחוד תל אביב ואיתמר, מודיעין ובית-אל, נמצאות כולן בשטח לא לגיטימי". לדבריו, "מי שמחרים - סופו שיחרימו אותו. אני מקווה שהאיחוד יפשפש בתפישותיו ובהתנהלותו ויפסיק פעם אחת ולתמיד לכרסם בריבונותה של ישראל". ח"כ דני דנון (ליכוד) פנה לשר החוץ, אביגדור ליברמן, וליו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, בדרישה לבטל ביקורים של נציגי האיחוד האירופי בישראל, עד שתבוטל ההחלטה בנוגע למודיעין-מכבים-רעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully