וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכל טוב: בית ספר לטיפול בכלבים בהתניה חיובית ייפתח בקרוב

15.8.2012 / 10:55

בית ספר יחודי לטיפול התנהגותי בכלבים בשיטת התניה חיובית ייפתח בקרוב בצפון הארץ. לצד התלמידים ישתתפו כלבים נטושים עם בעיות התנהגות, שיזכו לסיכוי טוב יותר למציאת בית

בית ספר חדש ויחיד במינו בארץ לטיפול בכלבים בשיטת ההתניה החיובית ייפתח בעוד כחודש וחצי בצפון הארץ, ומקדם שיתוף פעולה עם כלביית "תנו לחיות לחיות" בטבעון. המקום, שמנוהל על ידי המאלף גל כתב, מטפל התנהגותי ושיקומי של כלבים, יציע מסלול מיוחד להכשרת מאמני כלבים בהתניה חיובית, במסגרתו יטופלו כלבי הכלבייה, שחלקם סובלים מטראומות שנגרמו בעקבות התעללות שעברו או נטישות, וכך יגדלו סיכוייהם למצוא בית מאמץ.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הכלבים עליהם "יתאמנו" תלמידי בית הספר יגיעו מכלביית "תנו לחיות לחיות" בטבעון. גל כתב עם כלבים-סטודנטים/מערכת וואלה!, צילום מסך

הקבלה בין רגשות בעלי החיים ורגשות הילדים

"כלבים רבים שמגיעים למכלאת העמותה הגיעו על רקע בעיות התנהגות שהבעלים לא היו מוכנים להתמודד איתן, והחליטו לנטוש אותם ברחוב או בעמותה", מספרת עדנה סופר, שמפעילה את הסניף הצפוני של "תנו לחיות לחיות", "דרך שיתוף הפעולה עם בית הספר אני בטוחה שהמרוויחים האמיתיים יהיו הכלבים, שיקבלו ביטחון עצמי, יהפכו רגועים יותר וישמחו את בעליהם החדשים".

שיטת ההתנייה החיובית, על פיה יעבדו תלמידי בית הספר, מעודדת ומחזקת את התקשורת של הבעלים עם הכלב באמצעות תגמול חיובי, ולא על ידי אמצעים כוחניים של כאב, ענישה והפחדה, המקובלים עדיין על ידי מאלפים רבים ברחבי הארץ. גל כתב, מחלוצי ההתניה החיובית בארץ, שפתח לפני כעשור את "לאהוב אותם עם כל הלב", קליניקה לטיפול ולשיקום התנהגותי, החליט להקים את בית הספר החדש על מנת ולהגיע לכמה שיותר אנשים, שישמשו כשגרירי השיטה ויוכשרו לטפל בבעיות התנהגות כמו תוקפנות, חרדות נטישה ונביחות, בנועם. "ייחודו של בית הספר הוא העיסוק בנושא הרגשי", אומר גל, "יש הקבלה בין רגשות אצל בעלי חיים לבין רגשות של ילדים, ולכן חלק מתוכנית הלימודים תעסוק בנושא פסיכולוגיה של ילדים והקשר בינם ובין הכלבים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"בתקווה שבסופו של דבר יוציאו את השימוש בדוקרנים וחנקים מהחוק". גל כתב בזמן אימון/מערכת וואלה!, צילום מסך

כל סטודנט יעבוד עם כלב מהכלבייה, בתקווה שגם יאמץ אותו

מסלול הלימודים שיכלול היכרות עם עולמם הפיזי והנפשי של הכלבים, אילוף וטיפול התנהגותי, ינסה לתת לתלמידיו גם כלים להקמת עסק ושיווקו. בין המרצים שיצטרפו אל גל בהרצאות, הווטרינרית ד"ר עפרה גלילי, העומדת בראש המרפאה ההתנהגותית בבית החולים הווטרינרי בית דגן.

הלימודים, שיתקיימו בשטח הקליניקה בישוב כפר חסידים, נמשכים עשרה חודשים, ויכללו מפגש דו שבועי של שלוש שעות, בכיתה של עד 15 תלמידים. "כל סטודנט ייעבוד עם כלב מהעמותה, שיעבור אבחון, ובמידה ויש לו כלב בבית עם בעיית התנהגות, ניתן יהיה להביא אותו", מסביר גל. "המטרה היא לתת לתלמידים תמריץ לאמץ את הכלב אחרי שעבדו איתו, ולכן אנחנו משלמים את סל האימוץ לעמותה, במידה ויחליטו לאמץ אותו. אם זה לא יקרה, לפחות נתנו לכלב סיכוי יותר טוב למצוא בית חם".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גל כתב עם כלבים-סטודנטים מכלביית "תנו לחיות לחיות" בטבעון/מערכת וואלה!, צילום מסך

שימוש בענישה והפחדה משבית את הכלב ואף מחמיר את המצב

התלמידים שיירשמו אל בית הספר יצטרפו אל כיתות השיקום הייחודיות של גל בהן הוא מטפל בכלבים בעלי בעיות התנהגות דומות. הכלבים המאובחנים מתמודדים בכיתות השיקום עם מושאי הפחד שלהם בליווי בעליהם תוך הדרכה צמודה של גל, כשהעיקרון המנחה הוא עבודה על תקשורת חיובית, ללא ענישה. "התיאוריה של הדומיננטיות והשימוש בעזרי חנק ודוקרנים רק משביתה את הכלב", אומר גל, "וברוב המקרים שמגיעים אליי רק מחמירה את מצבו, כי היא יוצרת הקשר שלילי. המטרה שלי בהקמת בית הספר היא להעביר לאנשי מקצוע את הידע שרכשתי, כדי שיוכלו לתת מענה חיובי לבעיות אצל כלבים בתקווה שבסופו של דבר יוציאו את השימוש בדוקרנים וחנקים מהחוק".

לפרטים נוספים על בית הספר החדש לאילוף כלבים בהתניה חיובית, כנסו לאתר של גל כתב

עוד בנושא: הכתבה "בעיות התנהגות של כלבים: התניה חיובית במקום חגורות חנק"
כל המדורים של "סדרת אילוף עם מאלף הכלבים של וואלה! בעלי חיים דרור בראל"

בואו לדבר על זה בפורום כלבים של וואלה! בעלי חיים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully