וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האחים המוסלמים: להימנע מאשליות

איזי ליבלר

14.8.2012 / 9:29

אסור להיתפס לאשליות. חרף תגובתו הנוקשה של הנשיא מורסי נגד הטרוריסטים בסיני, הפיטורים ההמוניים בצמרת הצבאית מוכיחים כי האחים המוסלמים מחויבים לביטול הסכם השלום. מניעיהם אינם רק שנאת זרים לאומנית, אלא אידיאולוגיה איסלמית פנאטית ובלתי מתפשרת.

הארגון אינו קנאי לכפיית השריעה במצרים בלבד, אלא להשגת כיבוש גלובלי איסלמי תוך התנגדות לדו-קיום עם דתות אחרות. הוא כרת בעבר בריתות עם הנאצים, הקים את חמאס והתחייב למחיקת "הישות הציונית". מנהיגי התנועה מקדמים אנטישמיות אלימה. האימאמים מתייחסים ליהודים כאל צאצאי קופים וחזירים וקוראים למותם כאויבי הנביא מוחמד. לארגון מסורת ארוכה של פעולות טרור.

ואולם, ראשי הארגון מבינים בפוליטיקה ומכירים בכך שעליהם להאכיל את העם כדי לשמר את כוחם. לפיכך, הם נמנעים מיצירת משבר עם ארה"ב ומקריסת הכלכלה הרעועה בלאו הכי. במקביל, הממשל האמריקני טומן ראשו בחול ורומז כי הארגון צפוי למשול באחריות. דברים דומים נאמרו גם בנוגע לחמאס לאחר שזה תפס את השלטון בעזה באורח "דמוקרטי".

חמאס בטוח כי מצרים תספק לו תמיכה מקסימלית

למותר לציין כי אנו בזים לכל משטר שאינו דמוקרטי, אך תקדימי העבר מוכיחים כי משטר פנאטי איסלמי צפוי להיות אלים ומדכא אף יותר מאוטוקרטיה צבאית. במצב כזה לחץ אמריקני על הצבא צפוי להביא לערעור האינטרסים המערביים ולכפיית משטר דיכוי מוגבר על המצרים.

מורסי לא ישמש כוח ממתן. הוא הצהיר כי הקוראן ישמש חוקת מצרים, ו"העם הזה ייהנה מברכה ומתחייה רק באמצעות השריעה האיסלמית". הוא סירב לשיחת טלפון מנתניהו, הכחיש כי חיבר מסר שהגיע לידי פרס, הצהיר כי יש לבחון מחדש את הסכמי קמפ דיוויד והתחייב כי אם מנהיגי ישראל (שאותם כינה בעבר "ערפדים" ו"רוצחים") יפרו את מחויבויותיהם לפלסטינים, מצרים תוכל לבטל את הסכם השלום. בכינוסי הבחירות שלו נשמעו הסיסמאות "מורסי ישחרר את עזה" ו"ירושלים תהפוך לבירת האומה הערבית המאוחדת".

מורסי הבטיח בהשבעתו "לעשות את כל המאמצים" לשחרורו של "השייח' העיוור", המצרי עומר עבדל רחמן, המרצה מאסר עולם בארה"ב בגין קשירת קשר לפיצוץ מגדלי התאומים ואתרים נוספים בניו יורק בשנת 1993. כעת אובמה הודיע כי יארח אותו. מורסי בוודאי ידחק בו לשחרר את מנהיג הטרור הגלובלי. מעניין אם אובמה יעמוד במילתו וידרוש ממורסי להתחייב להמשך קיום הסכם השלום עם ישראל.

ישראל נמצאת בחזית. למרות הוויכוח סביב מעורבותו בפיגוע בסיני, נדמה שחמאס בטוח כי הנושא יתפוגג בקרוב וכי במקרה של התנגשות עתידית עם ישראל, מצרים תספק לו תמיכה מקסימלית ואפילו תצטרף כצד בעימות. לפיכך, עלינו להיערך לקראת התקפי טרור מוגברים.

הצד החיובי בתמונה עגומה זו הוא עוצמתו של צה"ל, המשמש גורם מרתיע נגד הידרדרות נוספת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully