וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נער בן 17 חשוד במעורבות בהצתת מסגד בג'בע

יהושע בריינר

12.8.2012 / 16:21

שבועיים לאחר שחרורם של שני חשודים בהצתת המסגד בכפר ג'בע לפני כחודשיים, נעצר הקטין - תושב אחד המאחזים באזור בנימין, בעת ששהה עם בני משפחתו בחופשה בכנרת

רויטרס

(צפו בכתבה מחודש יוני)

נער בן 17 נעצר היום (ראשון) באחד מחופי הכנרת בחשד למעורבות בהצתת המסגד בכפר ג'בע שליד רמאללה לפני כחודשיים. שוטרי מחוז ש"י עצרו את הקטין, המתגורר באחד המאחזים באזור בנימין, בזמן ששהה בחופשה עם בני משפחתו, והוא הועבר לחקירה ביחידה המרכזית של המחוז. מקורביו של החשוד, תושב בית שמש במקור, אמרו כי "שוב אנו עדים למעצר דרמטי שמתחיל בקול תרועה רמה ועתיד להסתיים בקול ענות חלושה".

כאמור, לפני כחודשיים הציתו אלמונים את המסגד בכפר ג'בע וריססו כתובות נאצה על קירות המבנה. בין היתר, נכתבו במקום הכתובות "מלחמה אולפנה", "תג מחיר", "המלחמה התחילה" ו-"תשלמו את המחיר". נזק קל נגרם למסגד. המשטרה פתחה בחקירת האירוע, במסגרתה נעצרו לפני כשלושה שבועות שני חשודים, ששוחררו לאחר כשבוע.

מאז אירוע ההצתה הראשון, בסוף שנת 2009 בכפר יאסוף שליד ההתנחלות תפוח שבשומרון, לא הצליחה פרקליטות המדינה להגיש ולו כתב אישום אחד נגד חשודים בביצוע מעשי ההצתות. במרבית המקרים אף לא נעצרו חשודים. למרות המאמצים הרבים שמערכת הביטחון משקיעה במלחמה בטרור היהודי, השב"כ עדיין לא הצליח לחדור לשורות הימין הקיצוני.

הפלסטינים מצדם, התייאשו משריפת המסגדים ואיימו כי אירוע נוסף עלול להוביל לפריצת אינתיפאדה שלישית. לוואלה! חדשות נודע כי ראש מועצת הכפר ג'בע, מוחמד בשאראת, העביר למשטרה קופסת גפרורים שנמצאה סמוך למסגד, שעל פי החשד שימשה את המציתים. בשל שחרור שני החשודים בהצתת המסגד בכפר, ניתן להסיק כי אין ראיה הקושרת את הקופסה לשניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully