וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקלף של רומני

פרופ' אברהם בן צבי

12.8.2012 / 10:13

החלטתו של מיט רומני לבחור בחבר בית הנבחרים מוויסקונסין, פול רייאן, כמועמדו לתפקיד סגן הנשיא משקפת הכרעה אידיאולוגית וערכית ברורה. על רקע חשדנותו של האגף השמרני במפלגה הרפובליקנית כלפי רומני (ואמונתו המושרשת שהמדובר בליברל מוסווה), נועדה הבחירה ברייאן השמרני למהדרין לשכנע את הגרעין הקשה של פעילי המפלגה ותומכיה שמדובר בכרטיס לגיטימי, וכך לגייסם לדגל.

ואכן, רייאן מגלם באופן המזוקק ביותר את עמדותיהם של "שומרי החומה והמגדל" האידיאולוגים בסוגיית התקציב והמיסוי. בתפקידו כיו"ר ועדת התקציב הפך לנציג הנחרץ ביותר של מתקפת הנגד הרפובליקנית אל מול יוזמותיו החקיקתיות של אובמה. בה בשעה שהנשיא הקדיש את מאמציו בזירה הפנימית להעמקת המעורבות הממשלתית בתחום הביטחון הרפואי, רואה רייאן לנגד עיניו דיוקן של מדינה מינימליסטית, המקצצת בתקציבה ואינה נרתעת גם מפגיעה בתוכניות חברתיות מרכזיות.

עמדה חסרת פשרות בסוגיית הקיצוצים

עם כל היתרונות הטמונים בהצבתו של רייאן הצעיר והכריזמטי לצידו של רומני, וכמשקל נגד לאישיותו האפרורית ולרקעו האליטיסטי, אין להתעלם מהסיכונים שנטל המועמד הרפובליקני לנשיאות בבחירתו. ראשית, מועמדות של רייאן אמנם עתידה לחזק את אחיזתו של רומני בקרב הנדבך השמרני רב העוצמה של מפלגתו, אך ספק אם תועיל לו בקרב פלח המצביעים העצמאיים ומאוכזבי אובמה, הנמצאים במרכז הפוליטי. שנית, עמדתו חסרת הפשרות בסוגיית הקיצוצים בתקציב עתידה להעניק תחמושת "לכל אנשי אובמה," שללא ספק יציגו גירסה מוקצנת ומהלכת אימים של תפיסת עולמו ושל השלכותיה החברתיות. עובדת היותו של רייאן קתולי עשויה לסייע למפלגתו במידת מה בכמה ממדינות המפתח עתירות האלקטורים (דוגמת פנסילבניה, פלורידה ואוהיו), שבהן מצויים ריכוזי מצביעים קתולים.

בעוד שלושה חודשים יתברר אם אישיותו הדינאמית של רייאן תעניק תנופה וכיוון חדשים למחנה הרפובליקני, שלאחרונה מפגר בסקרים ונמצא בעמדת מגננה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully