וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שריפה משתוללת ביער בן שמן, אין סכנה ליישובים

שלומי גבאי

10.8.2012 / 16:10

12 צוותי כיבוי, בסיוע שישה מטוסים, פועלים בניסיון להשתלט על האש, המשתוללת באזור קברות המכבים שביער בן שמן. לפי שעה, לא פונו תושבים מהיישובים הסמוכים

שריפת ענק פרצה בשעות אחר הצהריים (שישי) באזור קברות המכבים, שביער בן שמן. בעקבות השריפה הגדולה, במקום פועלים 12 צוותי כיבוי, בסיוע שישה מטוסים. לפי שעה, אין סכנה ליישובים סמוכים ולא מתקיים פינוי של אזרחים. המשטרה מבקשת מהמטיילים להימנע מלהגיע למקום.

גיא מנשרוב, דובר כבאות איילון, סיפר לוואלה! חדשות כי "כרגע השריפה במצב של בלימה, היא לא מתפשטת יותר. כרגע אין עדיין שליטה וכל הכוחות בפועלים בתוך היער". מנשרוב הוסיף כי אין התראה על פינוי תושבים מבתיהם וכי כל המטיילים שהיו באזור פונו. "כל מי שנמצא בשטח אלה רק אנשים שמורשים להיות בשטח".

השריפה ביער בן שמן באה בהמשך לכמה שריפות גדולות בימים האחרונים. אתמול פרצה שריפה בין טבעון לקיבוץ שער העמקים בצפון. 40 צוותי כיבוי מכל הארץ, בסיוע ארבעה מטוסי כיבוי, השתתפו במאמצים לכיבוי האש. בעקבות השריפה, פונו תושבים רבים המתגוררים באזור, בהם כ-250 קשישים שפונו מבית אבות. שני בתים עלו באש בשריפה.

שריפה ביער בן שמן, 10.8.12. יותם רונן
לא פונו תושבים באזור/יותם רונן

בעקבות הערכות מצב במשטרה ובכבאות, נקבע כי אירועי השריפה האחרונים מהווים רצף לא מקרי של אירועים וסמפכ"ל המשטרה, ניצב ישראל יצחק הנחה למצות את החקירה. "השריפות שהחלו אתמול בשיפולי הכרמל הן הצתה מכוונת על רקע לאומני", אמר מפקד מחוז חוף של המשטרה, ניצב חגי דותן.

בנוסף, התלקחה אתמול מחדש האש סמוך למושב אבן ספיר שממערב לירושלים, שם השתוללה שריפת יער גדולה יום קודם לכן. לאחר שביום רביעי הצליחו עשרות צוותי הכיבוי שפעלו במקום לכבות את הלהבות, אתמול התחדשה האש, ותושבים בחלק המערבי של היישוב נאלצו להתפנות מבתיהם. כעבור זמן קצר, הצליחו כוחות הכיבוי להשיג שליטה במקום.

שריפה ביער בן שמן, 10.8.12. יותם רונן
צילום: יותם רונן/יותם רונן
שריפה ביער בן שמן, 10.8.12. עומר מירון
צילום: עומר מירון/עומר מירון
שריפה ביער בן שמן, 10.8.12. יותם רונן
צילום: יותם רונן/יותם רונן
שריפה ביער בן שמן, 10.8.12. עומר מירון
צילום: עומר מירון/עומר מירון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully