וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לחקור סימון החנויות שמעסיקות ערבים במחנה יהודה"

גלעד גרוסמן

9.8.2012 / 19:10

בעקבות הפרסום בוואלה! חדשות, דורשת האגודה לזכויות האזרח לפתוח בחקירה בחשד להסתה לגזענות נגד ארגון להב"ה, שהתכוון לחלק מפת דוכנים על "טהרת העבודה העברית"

האגודה לזכויות האזרח פנתה היום (חמישי) לפרקליטות, בדרישה לפתוח בחקירה נגד ארגון להב"ה, בעקבות הפרסום בוואלה! חדשות על כוונת פעילים בארגון לחלק עלונים שבהם מסומנים אילו חנויות בשוק מחנה יהודה בירושלים מעסיקות ערבים, ואילו חנויות הן "על טהרת העבודה העברית".

לפני כשבועיים פורסם כי במשך חודשים רבים עבדו עשרה פעילי ימין המשתייכים לנוער הגבעות על מיפוי מדוקדק של דוכני שוק מחנה יהודה. הפעילים תכננו לחלק לבאי השוק מפה המבחינה בין דוכני השוק היהודיים לאלו הערביים, תוך קריאה לרכוש מוצרים רק מדוכנים שבעליהם, עובדיהם ותוצרתם עבריים. "עבודה עברית - לאוהבי יהודים באמת", נכתב בפלייר.

המשטרה עצרה שניים מהפעילים לחקירה בשל חשד שמדובר בהתארגנות שמטרתה לפגוע בבעלי הדוכנים הערביים. לאחר שלא נמצא דבר, השניים שוחררו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המפה שיצרו הפעילים/מערכת וואלה!, צילום מסך

בנצי גופשטיין, יו"ר להב"ה (למניעת התבוללות בארץ הקודש) ומיוזמי הרעיון, סיפר אז כי "מכיוון שהעבודה עם הערבים יוצרת בעיות קשות של התבוללות, אנו מעודדים עבודה עברית". לדבריו, הפעילים "ממשיכים את המסורת של בן גוריון ונמשיך לחזק את כל אלו שמעסיקים יהודים בכדי לתת להם העדפה מתקנת".

במכתב ששלח היועץ המשפטי של האגודה, עו"ד דן יקיר, אל המשנה לפרקליט המדינה לתפקידים מיוחדים, עו"ד אלי אברבנאל, נכתב כי ראוי להורות על חקירה בעבירה של הסתה לגזענות נגד פעילים שלקחו חלק בהתארגנות. "אכן נדרשת מדיניות זהירה ומרוסנת של הפעלת ההליך הפלילי בעבירות של ביטוי", כתב עו"ד יקיר במכתבו, "יחד עם זאת, מקרה זה מצדיק פתיחה בחקירה בחשד להסתה לגזענות. בשנים האחרונות התגבר הגל העכור של הגזענות בכלל ונגד ערבים בפרט".

"המסר החד משמעי והברור, העולה מן העלון, הוא קריאה לבעלי החנויות בשוק להימנע בניגוד לחוק מלהעסיק ערבים, ושידול הלקוחות להעדיף עסקים, שנמנעים מלהעסיק ערבים", כתב יקיר.

מארגון להב"ה נמסר כי "שוב הוכח שהאגודה לזכויות האזרח דואגת אך ורק לזכות האזרח הערבי. ארגון להב"ה מעודד עבודה עברית על מנת למנוע התבוללות. לצערנו בשנים האחרונות השמאל התבלבל והפך להיות בצד של האויב. הגיע הזמן שהאגודה לזכויות האזרח לא יפלו את היהודים לרעה".

מפת פעילי הימין: כך תקנו רק מיהודים בשוק מחנה יהודה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully