וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתם בוחרים: הכלב מגזע שי טסו הכי הורס

10.8.2012 / 9:09

גזע שי טסו הופך בשנים האחרונות ליותר ויותר פופולרי בישראל. בהיותו כלב קטנטן, מתוק, קל לטיפול ובעיקר בעל אופי נוח, הוא כה אהוב. וכעת לבחירות: איזה שי טסו הכי מתוק?

גזע שי טסו הוא עתיק מאוד. פירוש שמו בסינית הוא "אריה", והוא ידוע גם בשמו הפיוטי יותר - "הכלב בעל פני החרצית", זאת בשל האופן המיוחד בו גדל שיערו, מנקודה מרכזית הנמצאת מעל האף. כלבים אלה, שמוצאם המשוער הוא מטיבט, זכו להערכה רבה בחצר הקיסר הסיני והובאו לאירופה בתחילת המאה ה-20. לאמריקה הוחדר הכלב בעיקר בזכות חיילים ששבו לאחר מלחמת העולם השנייה, והביאו אותם עמם הביתה.

הכלאה מבוקרת עם גזע הפקינז בפיקוח מועדון הכלבנות האנגלי במשך ארבעה דורות בשנות ה-50 סייעה לביסוס השי טסו המוכר כיום. הגזע ידוע באופיו המתוק והשליו (השי טסו מסתדר היטב עם ילדים) ובהתנהגותו האריסטוקרטית. משמש כיום לשעשועים והוא פופולרי בתצוגות כלבים בבריטניה ובאמריקה.

מבחינה חיצונית, גובהו של השי טסו כ-25 ס"מ, משקלו נע בין ארבעה לשבעה קילו והוא מופיע בכל הצבעים. מבחינת הטיפול בו, אם הכלב עוטה פרווה מלאה ומנופחת יש להברישו מדי יום ולרחוץ את שפמו ואת פאותיו אחרי כל ארוחה. חייבים לחפוף את שערו ולייבשו פעם אחת בשבוע. יש לספרו לעתים קרובות, כך ששיערו בכל הגוף יהיה באורך אחיד של חמישה ס"מ, מה שנותן לכלב מראה מושך במיוחד.

מבחינה בריאותית, תוחלת החיים של השי טסו כ-10-12 שנים והוא סובל מבעיות בריאות מעטות. עם זאת, שיניו זקוקות לתשומת לב וטרינרית סדירה, כי הן נוטות ליפול בגיל צעיר, ומחלת דיסקוס של עמוד השדרה הנגרמת בגלל גבו הארוך ורגליו הקצרות עלולה לעתים להטריד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully