וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוח שנה 2012 של אגודת צער בעלי חיים בישראל: בנות ובני הזהב

9.8.2012 / 11:07

צער בעלי חיים בישראל מציגה את לוח השנה המסורתי של האגודה. והפעם מככבים בלוח בני הגיל השלישי כשהקשר המיוחד שביניהם לחיות המחמד שלהם, שאומצו באגודה, הוא הנושא המרכזי

לוח השנה של אגודת צער בעלי חיים ישראל יוצא מדי שנה, ומוקדש בכל פעם לנושא אחר הקשור לרווחת בעלי החיים בישראל. לוח השנה של 2012 מעלה על נס את הקשר המיוחד שבין בני גיל הזהב לחיות מחמד שלהם. הדוגמנים הם בני הגיל השלישי המגדלים כלבים וחתולים נטושים שאומצו באגודה ומצאו אצלם אהבה, בית חם ויד מלטפת: חנה לב וכלבתה האהובה טנטי, טובה צבר ולוקו בעל תספורת האריה, ואווה וג'ורג' קומלוש, המחבקים את הטריירית החיננית פיפי, הם חלק מ"נערי ונערות השנה", שצילומיהם מעטרים את לוח השנה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מרים שעיה עם שלושת כלביה בלינצ'ס, טרוציקה ולופו/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדברי הילמה שמושקוביץ, יו"ר אגודת צער בעלי חיים בישראל: "לאגודה, המציינת למעלה מ-85 שנות פעילות, קשרים חמים עם פנסיונרים רבים. חלקם, כמו המצולמים ללוח השנה, אימצו באגודה בעלי חיים, ומעת לעת הם מגיעים למרפאת האגודה לצורך מתן חיסונים וטיפולים, אחרים מתנדבים בתחומים שונים ותורמים מהזמן והידע שלהם לטובת בעלי החיים, ורבים לוקחים חלק בפעילויות שמעבירה מחלקת החינוך להומאניות של האגודה בבתי אבות, במועדוני יום ובבתי דיור מוגן".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רבקה כהן והכלבה מצה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מחקרים רבים, שבדקו את ההשלכות של גידול חיית מחמד בקרב בני הגיל השלישי או הימצאות בקרבתם, הצביעו בין השאר על בריאות פיזית ונפשית טובה יותר, הפגת הבדידות, תחושות אופטימיות וערך עצמי גבוה, עידוד פעילות גופנית ויצירת קשרים חברתיים, ובאופן כללי שיפור איכות החיים. מחקר שנערך באוסטרליה הראה שבמעבר לדיור מוגן יש חשיבות גדולה במיוחד לנוכחות חיית מחמד, זאת בשיפור הרווחה הנפשית וביכולת ההסתגלות החברתית של הדייר החדש. כלבים שאולפו לכך יכולים גם לסייע לקשישים מוגבלים בתרגילי פיזיותרפיה. בני הגיל השלישי יכולים להרוויח מקשר עם בעלי חיים, גם אם אינם מגדלים אותם בעצמם, ורק פוגשים בהם בגינה השכונתית, אצל מכרים או בפעילויות שונות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אווה וג'ורג' קומלוש עם הטריירית פיפי/מערכת וואלה!, צילום מסך

חשוב להעלות נושא זה למודעות הציבור, לעודד קשישים המעוניינים בכך לגדל חיית מחמד או להימצא בסביבת בעלי חיים, לסייע להם בעת הצורך בטיפול בבעל החיים ולעודד בתי אבות לתת לדיירים את האפשרות להחזיק ברשותם חיית מחמד.

לוח השנה המהודר יישלח לכל המרימים תרומה גבוהה מ-40 שקל עד לגמר המלאי, באמצעות אתר האגודה או בטלפון 1599-50-2005.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הילדה פרידנשטיין, שפעלה עשרות שנים כיו"ר האגודה בהתנדבות, עם מזלי וטינה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קלרה אמסלם עם הכלב בובי/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully