וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרף המהומות: 86 סטודנטים שבו מסוריה לישראל

קובי דוד

7.8.2012 / 22:40

לאחר מאבק ממושך, התיר הממשל הסורי לצעירים הדרוזיים לחצות את הגבול לישראל, שם נפגשו עם משפחותיהם לראשונה זה שנים ארוכות. הסטודנטים: "לא רוצים לדבר על המצב בסוריה"

צילום: עופר פריימן, עריכה: יותם בן דוד, קריינות: לירון בארי

לאחר לחצים גדולים מצד כוחות הצלב האדום ודריכות רבה בקרב משפחותיהם, 86 סטודנטים דרוזים מרמת הגולן שבו הבוקר (שלישי) מחופשת הסמסטר של לימודיהם בדמשק לשטח ישראל. קבוצת הסטודנטים חצתה את הגבול דרך מעבר קוניטרה, שבצדו השני חיכו בהתרגשות גדולה ובדמעות אושר חברים ובני משפחה, עימם לא התראו מספר שנים.

המעבר המיוחל נדחה במספר שבועות, עקב התפשטות העימותים האלימים בבירת סוריה וברחבי המדינה. משפחות הסטודנטים הפעילו לחץ כבד על הממשל הסורי באמצעות ארגון הצלב האדום, ולאחר דין דברים הממשל נעתר לבקשת המשפחות. בשבועות הקרובים, ישובו חלק מהסטודנטים לסוריה לקראת שנת הלימודים הבאה.

מעבר סטודנטים מסוריה לישראל דרך מעבר קוניטרה.. ג'יליס
משפחות הסטודנטים מקבלות את פניהם במעבר קוניטרה/ג'יליס

דובר הצלב האדום, רן גולדשטיין סיפר כי "אנו עוסקים בהעברת סטודנטים ואזרחים מסוריה לישראל כבר שנים רבות. אין ספק שמדובר הפעם באירוע מיוחד, מאחר והפעלנו לחצים כבדים על מנת שהסטודנטים יוכלו להיפגש עם משפחתם בחופשת הסמסטר". הסטודנטים, שהגיעו באיחור קל, עברו בידוק ביטחוני במעבר קוניטרה ומשם עלו לאוטובוסים שהובילו אותם אל הכפר בוקעתא - נקודת הפיזור ממנה המשיכו הסטודנטים לשאר הכפרים הדרוזיים בגולן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"אנחנו נהנים, את השאר תראו בחדשות"

משפחות הסטודנטים, שהתקשו לעצור את הדמעות, הגיעו עם כיבוד קל כדי לקבל את פניהם לאחר תקופה ממושכת בה לא נפגשו. "שמרנו איתם על קשר רצוף", סיפר אבו סאלח דניאל, "אנחנו שמחים לפגוש אותם אחרי הרבה זמן שלא נפגשנו. אנחנו לא שואלים אותם על מה שקורה בסוריה, רק רוצים לדעת שהם מרגישים טוב ושלא חסר להם שום דבר".

על פניהם של עשרות הסטודנטים שחצו את הגבול היה ניתן להבחין בהקלה לאחר שבועות רבים של ציפייה. "אנחנו שמחים לחזור אל המשפחה שלנו. התגעגענו המון", סיפרה אחת הסטודנטיות. לדבריה, "אנחנו לא מעוניינים לדבר על מה שקורה בסוריה. אנחנו מאוד נהנים שם, את שאר הדברים אתם יכולים לראות בחדשות". סטודנט נוסף שלומד רפואת שיניים הוסיף: "יש קו מאוד ברור לפיו לא מדברים על המהומות בסוריה. אנחנו לא פרשנים, אנחנו בסך הכל סטודנטים שיוצאים ללמוד ולפתח את העתיד שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully