וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: מפגין מרסס גז פלפל בפניו של שוטר - ונמלט

7.8.2012 / 17:56

המפגין, הנריק קרטס בן ה-19, נאשם בתקיפת שוטר והתנגדות למעצר בהפגנה בתל אביב. בסרטון הוא נראה חוטף מיכל גז פלפל מידי שוטר ונמלט. עורכת דינו: "השוטר היה לבוש כאזרח"

עריכה: יאיר דניאל

הפרקליטות הגישה היום (שלישי) לבית משפט השלום בתל אביב כתב אישום נגד הנריק קרטס, בן 19, הנאשם בתקיפת שוטר בנסיבות מחמירות והתנגדות למעצר, במהלך ההפגנה שהתקיימה במוצאי שבת מול קריית הממשלה ברחוב קפלן בתל אביב. קרטס נאשם כי זרק בקבוק מים על שוטר ולאחר מכן ריסס אותו בגז פלפל. השוטר נזקק לטיפול רפואי. לאחר האירוע סיפר השוטר לוואלה! חדשות כי הרגיש ש"עשו בי לינץ'".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בסרטון נראה קרטס מרסס את השוטר בגז פלפל מטווח אפס/מערכת וואלה!, צילום מסך

בסרטון שתיעד את האירוע ומובא כאן, נראה השוטר ש', בלש במרחב ירקון, כשהוא מנסה להשתלט על קרטס. אז מוציא קרטס מיכל גז ומרסס את השוטר מטווח אפס, כמו גם מפגינים שעמדו בסמוך. לאחר מכן, הוא ניסה להימלט אולם שוטרים שרדפו אחריו הצליחו לעצור אותו.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עורכת הדין הדס פתל מפרקליטות מחוז תל אביב, במהלך ההפגנה המדוברת התקהלו מספר מפגינים מסביב לשוטר, שהיה במקום כשהוא לבוש בלבוש אזרחי, ותיעד את ההפגנה במצלמת וידאו משטרתית. המפגינים החלו לצעוק לעברו: "עוף מפה, שוטר מסריח", דחפו, היכו אותו ואף גידפו אותו.

אז, נטען בכתב האישום, זרק קרטס בקבוק מים על השוטר ופגע בראשו. לטענת הפרקליטות השוטר ניסה לעצור את קרטס, אולם זה ריסס אותו בפניו בגז פלפל מטווח קצר מאוד ולאחר מכן נמלט מהמקום. שוטר אחר שהיה במקום החל לרדוף אחריו ותפס אותו. אולם, כפי שעולה מכתב האישום, קרטס ניסה להתנגד למעצר, ורק לאחר שהגיעו שוטרים נוספים למקום הם הצליחו להעלותו לניידת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
ההפגנות צדק חברתי בקפלן , אנשים לאחר ששאפו גז פלפל. דרור עינב
שוטר שנפגע מגז פלפל במהלך ההפגנה בתל אביב בשבת/דרור עינב

על פי כתב האישום, "כתוצאה ממעשיו של קרטס, נגרמו לשוטר כוויות באזור הגפיים התחתונות והעליונות, בחזה, בבטן ובפנים. הפרקליטות ביקשה להאריך את מעצרו של קרטס עד לתום ההליכים הפליליים נגדו. בבקשת המצער נכתב כי "קרטס הנו דר רחוב ועולה חשש ממשי שינסה להימלט מהליכי שפיטה".

עוד נכתב כי הוא מסוכן וכי "לא היסס לעמוד אל מול שוטר ולרססו בגז פלפל בכל חלקי גופו, תוך מודעות מלאה לאפשרות של פגיעה ממשית בו". השופט אלי ספיר קבע בהחלטתו כי קרטס ישאר במעצר עד לקבלת החלטה אחרת, בינתיים הוא נשלח לתסקיר של שירות המבחן, על מנת לבדוק האם יש מקום לשחררו למעצר בית.

ש', שתפקידו בהפגנה היה להיות מתעד סמוי מטעם המשטרה, סיפר בליל ההפגנה לוואלה! חדשות: "כל האירוע קצת מבולגן לי בראש. אני זוכר שהיו מסביבי המונים שנתנו לי מרפקים ודחפו אותי, צעקו וקיללו אותי. מישהו זרק בקבוק לעבר הראש שלי. אני לא יודע אם זה היה אותו אחד, אבל אחר כך מישהו ניגש אלי וריסס כמות גדולה מאוד של גז פלפל על עיני ועל כל חלקי גופי".

עוד סיפר השוטר כי "הרגשתי צריבה חזקה בעיניים ובגוף וממש נחנקתי לא הצלחתי לנשום. בשלב הזה, שני שוטרים משכו אותי והוציאו אותי מההמון, שפכו עלי מים ואז נלקחתי לבית החולים. נכחתי במספר רב של הפגנות בעבר, אבל אין לי ספק שהפעם הם (התוקפים – מ.ש.) עלו מדרגה. פשוט עשו לי לינץ'".

מנגד, טענו מפגינים שנכחו באירוע במוצאי שבת כי כמה מהשוטרים שפעלו בבגדים אזרחיים בין המפגינים, ביניהם גם הבלש ש', לבשו חולצות שנשאו את הסמל המטה של יו"ר מפלגת "יש עתיד", יאיר לפיד. לטענת המשטרה מדובר ביוזמה שגויה של כמה שוטרים בודדים.

עורכת הדין לירון שרקוביק, המייצגת את הנאשם, ציינה כי "טרם הועתק וצולם לנו חומר הראיות. כתב האישום מייחס למרשי תקיפת שוטר. חשוב לציין שמדובר בשוטר לבוש בבגדים אזרחיים, אשר לא הזדהה כשוטר, ולמרשי לא הייתה היכולת לדעת שמדובר בשוטר". לדבריה, "נכון לעכשיו הנאשם כופר בחשדות המיוחסות לו. מדובר בבחור נורמטיבי לחלוטין, נטול עבר פלילי, שהלך להפגנה על מנת להביע את דעתו. הוא לא אדם אלים. בנוסף, לא מדובר באדם דר רחוב, אלא הוא גר עם אמו, תומך בה כלכלית ועוזר לה. האם אף יכולה לשמש לו כחלופת מעצר".

יריב אופנהיימר, מזכ"ל תנועת "שלום עכשיו", שנכח בהפגנה בשבת, אמר בהמשך לטענה זו, כי "משטרת ישראל הלבישה שוטרים סמויים בחולצות של יאיר לפיד ושלחה אותם לצלם את האנשים בקהל. לאחר שחשפו אותם, השוטרים העלימו לפתע את החולצות ונשארו עם חולצות רגילות. זה מעשה שפל, מיותר, אנטי-דמוקרטי ומביש שלא צריך לחזור על עצמו במשטרת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully