וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

14 אישומים בגין סחיטה ואיומים נגד מלווה בריבית

קובי מנדל

7.8.2012 / 3:30

כל האישומים יוחסו בכתב אישום אחד לתושב הקריות שהלווה כספים לאנשים הנמצאים במצוקה כלכלית, וגבה מהם 10% ריבית לחודש באיומים ובסחיטה. "הרוויח 100 אלף שקל מדי חודש"

לבית המשפט המחוזי בחיפה הוגש אתמול (שני) כתב אישום נגד אברהם בן נעים חכים, תושב קרית אתא בן 49, בגין עבירות של סחיטה בכוח, באיומים, עושק ועבירות נוספות. מדובר ב-14 אישומים במסגרת פעילתו כנותן הלוואות בריבית קצוצה. בכתב התביעה נטען כי בין השנים 2010-2012 עסק הנאשם במתן הלוואות, ובפרק זמן זה הלווה, בעצמו או באמצעות גובים מטעמו, סכומי כסף בסך כולל של מאות אלפי שקלים, לעשרות אנשים.

הנאשם והגובים מטעמו ניצלו את מצוקתם הכלכלית של הלווים, וסיכמו עמם כי ההלוואות יישאו ריבית קצוצה. מרבית ההלוואות, על פי כתב האישום, ניתנו בריבית של 10% לחודש, כשברוב המקרים הלווים נדרשו לשלם את הריבית בגין ההלוואה מדי חודש, כאשר ההלוואה המקורית נותרה בעינה עד שעלה בידי הלווה להחזיר את הסכום בתשלום אחד. במידה והלווה לא שילם את הריבית החודשית, הוסף סכום הריבית שלא שולמה לחובו, ובכך הוגדל גם הסכום שהלווה מחויב לו.

בתקופה הרלוונטית לכתב האישום, היקף הכספים שהלווה הנאשם הגיע לכמיליון שקלים (לא כולל ריביות), כך שהנאשם הרוויח לכיסו סכום של כ-100,000 שקלים מדי חודש מתשלומי ריבית בלבד. על מנת להבטיח כי הלווים יעמדו בתשלום, הנחה הנאשם את הגובים, להציג עצמם ככפופים לו ולהבהיר ללווים שהוא העומד מאחורי ההלוואה, זאת לנוכח העובדה שהוא מוכר באזור הקריות. הנאשם הנחה, על פי כתב האישום, את הגובים מטעמו לנקוט באיומים כלפי לווים שלא עמדו בתשלומי הריבית.

כאמור, כתב האישום מייחס לנאשם 14 אישומים שונים, ובהם עבירות של סחיטה בכוח, סחיטה באיומים, הפרת חובה חקוקה, תקיפה הגורמת לחבלה של ממש, ותחבולה. החקירה נגד החשוד נוהלה במחלקה לפשיעה חמורה בימ"ר חוף בשיתוף עם יחידת יהלום של רשות המסים, אשר חקרה את העלמות הכספים והדיווחים על ההכנסות הקשורים לפרשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully