וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ איציק: "הצטרפנו לממשלה כדי להרוויח זמן"

פנחס וולף

6.8.2012 / 14:30

בהקלטות מכנס מצומצם שהגיעו לידי "מקור ראשון" נשמעת איציק מבקרת בחריפות את סירוב מופז להתפשר על מתווה הגיוס, ומשחזרת את ההצבעה על הפרישה: "באותו יום פוצלה קדימה"

יח"צ - חד פעמי

קדימה מתפוררת? בכנס מצומצם שנערך לפני מספר ימים, הוקלטה יו"ר הסיעה דליה איציק כשהיא מותחת ביקורת נוקבת על יו"ר המפלגה שאול מופז ועל יושבת הראש הקודמת, ציפי לבני, וכן מסבירה את המניעים האמיתיים מאחורי כניסת קדימה לממשלה.

בהקלטות שהגיעו לידי כתב "מקור ראשון", זאב קם, הסבירה איציק את המצב בקדימה לפני הכניסה לממשלה: "יש לו (למופז- פ"ו) מפלגה, ותיכף אוטוטו יש בחירות, גם את זה צריך לזכור. הוא עושה מעשה מאוד אמיץ, כי אתה חושב על האלטרנטיבה, מה האלטרנטיבה? להתרסק בחוץ. אז הוא אמר: 'אני נכנס לממשלה'".

דליה איציק, שאול מופז, ישיבת סיעת קדימה. עומר מירון
"כל מי שמבין באיגרוף, יודע שאם אתה שם מישהו בפינה, שם כבר קשה לו לצאת"./עומר מירון

"אני לא ידעתי עד לדקה האחרונה. רק להזכיר לכם, יש לי תפקיד 'נורא זוטר', אני רק יו"ר הסיעה", אמרה איציק בעוקצנות, ושחזרה את ליל ההצטרפות לממשלה: "הוא בא ב- 2:00 בלילה, מתקשר אליי ואומר לי: אל תתני לחברים ללכת. ממילא לא הייתי נותנת בגלל פיזור הכנסת. אני אוספת את החברים ובשתיים בלילה אומרים לי - תעצרי את כל ההסתייגויות. שתבינו, רק ב-1:30 עליתי לשידור ואמרתי: 'אנחנו נישאר פה עד לפנות בוקר ונעשה הכל שלא יהיה רוב לממשלה הזאת', בזמן שהוא מנהל משא ומתן על ממשלת אחדות לאומית. אוי לה לאותה בושה, כי כל הזמן השמיעו לי את השידור הזה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

"האלטרנטיבה בחוץ זה כמעט מוות ציבורי"

"ואז הוא עושה את מה שהוא עושה", הוסיפה איציק. "ויש שתי אופציות: או לא לעזור לו, או לעזור ולהגיד - למרות כל הקיתונות שהמסכן הזה חטף, בואו נעזור לו. והוא מעביר את ההחלטה פה אחד. למה? בואו נגיד את האמת, כי לא הייתה לנו ברירה. כי בחוץ, במצב שנוצר, היינו מתרסקים. איך אני יודעת? אין כסף, ואני גם רואה סקרים", המשיכה.

"ואז אני אומרת לעצמי, דליה, תתעשתי מהר. כעס זה לא אסטרטגיה. זה לא נכון. עזבי, שימי את האגו שלך בצד. ככה אני אומרת, אוקיי, תנהלי את העסק ותביאי רוב בהצבעה. למעט רוברט טיבייב שנמנע, כולם פה אחד מצביעים בעד. רובנו, צריך להגיד את האמת, אני לפחות, כדי להרוויח זמן. למה? כי האלטרנטיבה בחוץ זה כמעט מוות ציבורי. ואני אומרת לעצמי, שנה יש לי. שקט. יהיה שנה. או הפריץ ימות, אלוהים ישמור, או הסוס ימות, או זה, או יקרה משהו. בינתיים אולי נשתקם, נצליח לעשות כמה דברים".

"שאול וציפי הרגו אותנו שלוש שנים"

בהמשך, תקפה איציק את מופז על סירובו לקבל את פשרת ראש הממשלה בעניין גיוס החרדים. "אני חשבתי, כאשר ועדת פלסנר סיימה את תפקידה, זה הרגע להגיע לפוליטיקאים. אף אחד מאיתנו לא יכול היה להתקרב, כי שאול החליט שהוא לוקח את זה על עצמו. וכמו שאתם יודעים, שלושה שבועות, אנחנו יוצאים, אנחנו מתגרשים, אנחנו לא מתגרשים. אני חשבתי שהאסטרטגיה הייתה צריכה להיות אחרת. אני חשבתי שצריך להגיד את האמת – 'אני, שאול מופז, אומר לכם, אי אפשר לפתור באבחת דו"ח את מה שלא עשו 64 שנים. לכן, לא יהיה 100 אחוז. אבל בגלל שאין לי 100 אחוז, אני אוותר עכשיו על 60 אחוז? אני לא מתכוון לוותר על הרגע ההיסטורי הזה'. אבל הוא לא קיבל את דעתי".

רובי ריבלין ויוחנן פלסנר  במליאת הכנסת. עומר מירון
"צריך להגיד את האמת – 'אני, שאול מופז, אומר לכם, אי אפשר לפתור באבחת דו"ח את מה שלא עשו 64 שנים". פלסנר/עומר מירון

לדבריה, מופז ביקש ממנה לקיים את ההצבעה בסיעה על פרישה מהקואליציה, אך היא התנגדה לרעיון. "אף פעם לא קיימתי הצבעה בסיעה", סיפרה. "עכשיו, אתם יודעים מה זה איגרוף? כל מי שמבין באיגרוף, יודע שאם אתה שם מישהו בפינה, שם כבר קשה לו לצאת. אין לו מה להפסיד. איכשהו, כשאתה עושה הצבעה כשאתה לא מוכרח, אנשים מרגישים בפינה. ואני התחננתי: אל תעשה הצבעה, שאול. אני חייתי בצל שניכם, אתה וציפי. הרסתם אותנו, הרגתם אותנו שלוש שנים. אתה, היא, היא, אתה, היא, אתה. והמסכנים האלו שיושבים פה ובמקומות אחרים, וגם אנחנו, שילמנו את המחיר. ואני לא הסכמתי אף פעם לעשות הצבעה, כי לא רציתי להביך אותה ולא רציתי להביך אותך".

"הוא התעקש על הצבעה", סיכמה, "וידעתי שבאותו יום שתתקיים ההצבעה, מכאן תתחיל ההתדרדרות. עכשיו אני רוצה לספר לכם משהו, לקחתי את אחד מחברי הכנסת ואמרתי לו, תקשיב: היום פוצלה קדימה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully