וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוחמד מורסי: "המתקפה בסיני לא תעבור בשתיקה"

ניר יהב

6.8.2012 / 8:08

לפי גורם ביטחוני מצרי, הצבא בסיוע מסוקים מכתר את העיר רפיח המצרית, וממשיך בפעילות למעצר חשודים במתקפת הטרור שאירעה אתמול באזור. הנשיא: "מבצעי הפשע הנורא ישלמו"

צילום: רויטרס, שי מכלוף, דובר צה"ל, עריכה: גדי וינסטוק

גורם ביטחוני מצרי אמר הבוקר (שני) לאתר המצרי "אל-אהראם" כי צבא מצרים בסיוע מסוקים מכתר את העיר רפיח המצרית וממשיך בפעילות למעצר חשודים בפיגוע שאירע אתמול, ובו נהרגו 16 חיילים מצרים. לפי הגורם, צבא מצרים תגבר את כוחותיו באזור והוא לא מאפשר לאף אחד לצאת מרפיח או להיכנס אליה.

בעוד גורמי הביטחון במצרים חוקרים את השתלשלות האירועים שהובילו למתקפת הטרור, הנשיא מוחמד מורסי שלח מסר תקיף לאחראים לפיגוע. בהודעה שפרסמה הלילה לשכתו של מורסי נכתב כי "מתקפת הטרור שאירעה בחצי האי סיני לא תעבור בשתיקה. אלה שביצעו את הפשע הנורא ישלמו על כך". בעקבות התקרית, כינס הנשיא המצרי ישיבת חירום ביחד עם המועצה הצבאית.

הנגמ"ש שנפגע בניסיון החדירה לישראל. דובר צה"ל
הנגמ"ש שנפגע באירוע/דובר צה"ל

בתוך כך, במצרים כבר מכים על חטא על כך שלא שעו לאזהרות של ישראל מפני טרור בסיני. הגנרל המצרי בדימוס, עאדל סלימאן, המשמש כראש מרכז מחקרים בנושא אסטרטגיה וצבא, מתח אמש ביקורת קשה על גורמי הביטחון בארצו ש"הקלו ראש", לדבריו, באזהרות הישראליות מפני אפשרות לפיגועי טרור בחצי האי סיני.

"יש מידע על חוליות טרור שמתכוונות כל הזמן לבצע פיגועים בסיני", אמר סלימאן לאתר המצרי "אל-אהראם" בעקבות המתקפה. "בכוונת אותן חוליות לנצל כל אפשרות כדי לבצע פיגוע. מנגנוני הביטחון הפרו את חובתם פעמיים: ראשית, כשהתעלמו מהאזהרות הישראליות, ושנית, כשהתעכבו ברדיפה אחר גורמי הטרור בסיני".

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
הנגמ"ש שנפגע בניסיון החדירה לישראל. דובר צה"ל
כלי הנשק שנתפסו/דובר צה"ל

אמש הסתערה קבוצת מחבלים, שלפי הדיווחים במצרים חדרה משטח רצועת עזה לסיני, על מוצב של הצבא המצרי והרגה 16 חיילים. המחבלים השתלטו על שני כלי רכב משוריינים ותקפו את מעבר כרם שלום. אחד מהם התפוצץ, ופער חור בגדר, והאחר נפגע על ידי חיילי צה"ל. על פי החשד, שמונה מחבלים חדרו לשטח ישראל דרך הפרצה בגדר ושישה מהם נהרגו במהלך חילופי אש כבדים עם כוחות צה"ל שהוזעקו למקום. מקרב כוחות צה"ל לא היו נפגעים.

מתקפת הטרור בסיני: שלב אחר שלב

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

המטה ללוחמה בטרור חידד ביום חמישי שעבר את אזהרת המסע הקיימת לסיני, בשל חשש מפני חטיפות ישראלים בחצי האי. "מהמידע שברשותנו עולה כי ארגוני הטרור ברצועת עזה וגורמים נוספים ממשיכים לפעול ביתר שאת לביצוע פיגועי טרור, בדגש על חטיפה, נגד תיירים ישראלים השוהים בסיני בטווח הזמן המידי", נמסר. לאור זאת קראו במטה לישראלים הנמצאים בסיני לצאת משם בהקדם ולשוב לארץ.

גורם ביטחוני במצרים אמר בתגובה לפרסום אזהרת המסע כי חברות התיירות הישראליות הן שעומדות מאחורי קריאה זו. "חברות התיירות הישראליות נוהגות להפיץ שמועות אלו כדי שהתיירים הישראלים יישארו בישראל ולא יסעו לסיני, שכן הן מפסידות כסף רב כאשר הישראלים מעדיפים את סיני", אמר הגורם, והוסיף: "אין שום ארגוני טרור בסיני". לדבריו, "סיני בטוחה לגמרי ותחת שליטה מלאה. אין שום סכנה לתייר הישראלי. הוא לא צריך להקשיב לאזהרות השקריות האלה. על חברות התיירות הישראליות להפסיק להפיץ שקרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully