וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חי בסבבה: איך להכין לכלב ארטיק שלא ישכח לעולם

א.ב דן

6.8.2012 / 7:40

והפעם מארח מדור חי בסבבה את שני רוזן, מטפלת התנהגותית, מאלפת כלבים ומקימת קבוצת הפייסבוק "פאפיז", שם היא מעבירה ידע בטיפול בכלבים גם מתכונים לארטיקים לכלבים

נכון, לא פופולרי להגיד זאת, אבל תקוותו של כותב המדור שהקיץ הזה לא יסתיים בקרוב. ואיך אפשר לציין את הקיץ בלי ארטיקים? כמו שבני האדם נהנים מן המתוק המתוק הזה, גם לכלבים מגיע. השבוע תזכו לפגוש את שני רוזן, מטפלת התנהגותית ומאלפת כלבים מיבנה שפתחה קבוצה בפייסבוק בשם "פאפיז" שהרעיון מאחוריה הוא להעניק ידע בנושא טיפול בכלבים לכמה שיותר אנשים. הרעיון מאחורי הראיון איתה הוא להעניק הסבר איך להעניק לכלב ארטיק שלא ישכח לעולם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שני עם הכלב הפרטי שלה/מערכת וואלה!, צילום מסך

רגע לפני הארטיק, אילו נזקים נגרמים מחוסר ידע בטיפול בכלבים?

"ראשית, נתחיל בנזק המינורי ביותר לטעמי - נזק לרכוש. כשכלב נמצא במתח הוא ינסה לפרוק אותו באופן מהיר ויעיל. לכן הרהיטים, החצר, הגדרות הם אלה שחוטפים, והכלב הוא זה שחוטף על זה. נזקי גוף לכלב: מכות על לא עוול בכפו על פשעים שמעולם לא למד לא לבצע. אגב, פריקת מתח של כלב יכולה להיעשות גם באופן של גירוד עצמי, לכן גם אם הרהיטים לא נפגעים, זה לא אומר שאין נזק. נזקי גוף לאדם: כלב שאינו בוטח בבעלים שלא יפגע בו, עלול לתקוף מהפחד. כלבים שלא נחשפו לאנשים זרים או לכלבים אחרים כמו שצריך, יכולים לפתח פחד כלפיהם ולתקוף. נזקי נפש לאדם: אדם שמכה כלב, נוטש או מוסר אותו, אין עליו באמת נזקי נפש כי הוא לא באמת מבין את הנזק שהוא יוצר לכלב.

"כלב הוא חיית להקה ומשפחה. הכלב זקוק לקשר הזה יותר מכל. כשכלב חוטף מכות מבעליו, אותו אדם שהוא אמור לרצות להיות בקרבתו, נוצר בלבול. הכלב לא בטוח אם לבוא או לא לבוא ומתי תבוא המכה. לכן הכלב יכול להפוך לפחדן מאנשים, מידיים וגם מרגליים. כלב שננטש לאחר שפיתח המון בעיות התנהגות עקב התנהלות לא נכונה של הבעלים, ייקח את הבעיות האלה גם לבית החדש וגם לזה שאחריו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שני רוזן בהדרכה בבית ספר/מערכת וואלה!, צילום מסך

איזה מסלול טיפולי את מציעה?

"כל טיפול מתחיל בפגישת אבחון בבית הלקוח, שם אני שומעת מה הבעיות וצופה במערכות היחסים של בני הבית עם הכלב. באבחון אני מציעה טיפול המותאם לכלב ולבעלים. יכול להיות טיפול בבית הלקוח או טיפול בתנאי פנסיון, או רק כמה מפגשים להכוונה נכונה. אני מטפלת בין היתר בתוקפנות, בחרדות, בחינוך גורים, בבעיות ניקיון, במניעת הרס בבית ובגינה, והכי חשוב - ייעוץ לבעלים לפני בחירת הכלב להתאמת כלב מושלם מן ההתחלה".

טיפ מס' 1 של "פאפיז - שני רוזן": מקפא לכלבים מבקבוק פלסטיק

מצרכים:
בקבוק פלסטיק
קוביות נקניקיות/חטיפים/אוכל מקופסת שימורים או כל דבר שהכלב אוכל
מקפיא

הוראות:
חוצים את בקבוק הפלסטיק וממלאים חצי בקוביות נקניקיות/חטיפים/אוכל מקופסת שימורים/ כל דבר שהכלב אוכל, ומקפיאים. מוציאים מתוך חצי הבקבוק ששהה במקפיא את ה"ארטיק" שנוצר, ונותנים לכלב (עדיף בגינה). זה מעסיק את הכלב, מרענן וטעים, מאתגר מנטלית ומעייף פיזית. אחרי שהכלב מסיים את החטיף המרענן, הוא יהיה די עייף ויעדיף לנוח.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ושוב, עם כלביה האהובים/מערכת וואלה!, צילום מסך

טיפ מס' 2 של "פאפיז - שני רוזן": ארטיק לכלבים מצינור

מצרכים:
צינור גינה
מים
מקפיא

הוראות:
"לוקחים צינור גינה, ממלאים במים, סותמים משני הצדדים (אפשר גם לחורר חורים קטנים לאורך הצינור, כך שכשהמים ימסו, הם יצאו מהחורים וירעננו את הכלב) ומקפיאים. נותנים לכלב את הצינור עם המים הקפואים, וכך, כשהכלב ילעס את הצינור, יהיה לו נעים בשיניים ומרענן. כדאי לשים לב שהכלב לא בולע חתיכות קטנות מהצינור. אם כן, עדיף לוותר על ארטיק הצינור ובמקומו לתת מקפא מבקבוק.

צילומים: תמונות גולשים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully