וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל עיכבה שרי חוץ - וכנס פלסטיני בוטל

טל שלו וניר יהב

5.8.2012 / 16:00

חמישה שרי חוץ מ"וועידת פלסטין" לא הורשו להיכנס לשטחי הרשות לצורך כינוס - שבוטל עקב כך. השרים אמורים כעת להמשיך לכנס המדינות הבלתי מזדהות בסוף החודש בטהרן

ישראל החליטה היום (ראשון) שלא לאפשר לחמישה שרי חוץ השייכים ל"וועדת פלסטין" של גוש המדינות הבלתי מזדהות להיכנס לשטחי הרשות הפלטינית, מה שהביא לביטול פגישה ברמאללה שלשמה הם הגיעו. עם זאת, ישראל אפשרה לשבעה שרי חוץ להיכנס לשטחים. הפגישה נקבעה כחלק ממאמצי הרשות להגביר את נוכחותה בזירה הבינלאומית.

הנציגים של המדינות החברות בוועדה הגיעו למעבר אלנבי לקראת כנס המדינות הבלתי מזדהות שצפוי להיערך בסוף החודש בטהרן, וישראל אישרה את כניסתם של שרי החוץ של מצרים, הודו, קולומביה, דרום אפריקה, זמביה וזימבבואה, אך עם זאת לא אישרה לשרים ממדינות עמן אין לישראל יחסים דיפלומטיים כמו אינדונזיה, מלזיה, קובה ובנגלדש להיכנס לשטחי ישראל. לדברי דובר משרד החוץ, יגאל פלמור, "מדובר בוועדה שנמצאת בדרכה לכנס בטהרן שהוא רחוק מלהיות פרודוקטיבי. אישרנו כניסה רק לאותם שרי חוץ שיש להם יחסים דיפלומטיים עם ישראל".

גורם פלסטיני בכיר אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי כתוצאה מהעיכוב ביטלה הרשות הפלסטינית את הפגישה עם נציגי המדינות הבלתי-מזדהות. לדבריו, לאחר שההנהגה הפלסטינית התייעצה עם המשלחות שהגיעו לירדן לקראת כניסתן לשטחים - הוחלט לבטל את הפגישה.

משרד החוץ ניסה לטרפד הכנס באירן

כאמור, בסוף החודש צפויות להתכנס בטהרן 116 החברות בגוש המדינות הלא מזדהות של האו"ם, בכינוס שמעורר זעם בישראל, על רקע הניסיון לבודד את אירן בזירה הבינלאומית לנוכח המאבק בפרויקט הגרעין שלה. בישראל הביעו זעם על כך שחלק מהמשתתפות בכנס - ובראשן הודו - מקיימות יחסים דיפלומטיים ואף ידידותיים עם ישראל, נתנו ידן לקיום הכנס בטהרן.

במשרד החוץ החלו בשבועות האחרונים בניסיון לטרפד את השתתפותן של מדינות מרכזיות בעולם בכנס, ולוחצים להוריד את דרג הייצוג באירוע, בין היתר על רקע הערכה שאירן מתכוונת לנצל את הכנס כדי להעביר החלטה המגבה את זכויותיה להעשרת אורניום ואנרגיה גרעינית. המשלחת שנמצאת בדרכה לרמאללה היא חלק מועדת פלסטין של גוש המדינות הלא מזדהות, והיא צפויה לתת חיזוק להכרזתו של אבו מאזן על פנייה לעצרת האום לשדרוג מעמדה של הרשות בעצרת האום שתיפתח בספטמבר בניו יורק, וכן לגבש נוסח הצהרת תמיכה בשאיפות הרשות למדינה שתתקבל לקראת הוועידה בטהרן.

לקריאה נוספת:
משרד החוץ על פניית אבו מאזן לאו"ם: "יחסי ציבור"
כנס הבלתי מזדהות באירן: ביקורת בישראל על הודו

לפניות לטל שלו: tal_sh@walla.net.il
לפניות לניר יהב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully